SlotForum banner
1 - 11 of 11 Posts

·
Registered
814 Posts
... McLaren M23 basic body and chassis presented me with the
possibility of looking at the McLaren M24b cars raced that year at Indy.

A very basic livery and I am sure there is more to go on but there do not seem to be many close up shots of this car left. to look at on the internet.

I know this subject matter is not to everyone's taste but maybe it might prove of interest to some.
Hola Joe,
-Con un poco de habilidad, pienso que con un monoplaza parecido, se puede hacer cualquier coche. Mi próximo proyecto de transformación, es hacer el McLaren M25/1 a partir de un Minardi M193 de SCX.
-Del tema de las imágenes que no encontramos, me ha ocurrido en la actualidad. Con el Dallara secándose, estoy haciendo un Lola-Ford T95/00 del que solo tengo dos imágenes y son laterales. Los logos que hay encima del morro y de los pontones, solo se intuyen, por lo que los estoy haciendo por deducción.
-A mi si que me interesa el tema y supongo que a otros muchos foristas también. Sigue enseñando tus avances y no pienses en si los foristas opinaran, ellos se lo pierden. No lo hacen por tu trabajo, es por otros motivos.
Y ese piloto se ve genial.
Un saludo Joe
Frederic

Hello Joe,

-With a little skill, I think that with a similar car, any car can be made. My next transformation project is to make the McLaren M25 / 1 from a Minardi M193 from SCX.

-On the subject of the images that we cannot find, it has happened to me today. With the Dallara drying out, I am making a Lola-Ford T95 / 00 of which I only have two images and they are side. The logos above the nose and the pontoons are only intuited, so I am making them by deduction.

-I am interested in the subject and I suppose many other forum members as well. Keep showing your progress and do not think about whether the forum members will have an opinion, they will miss it. They don't do it for your job, it's for other reasons.

And that pilot looks great.

Regards Joe
Frederic

·
Registered
814 Posts
Gracias por tu respuesta.
En lo que respecta al S&B, me creo todo lo que me explican y si puedo, lo pongo en práctica, por eso pregunto tanto.
Ya me imaginaba que era plástico delgado transparente pero la pregunta era por si lo hacías con algún sistema diferente.
De los plásticos que no glasean al doblarlos, hace pocos días comentaba lo mismo en el tema del
Maserati 450S de GDSLOT.

Thanks for your answer.
Regarding the S&B, I believe everything they explain to me and if I can, I put it into practice, that's why I ask so much.
I already imagined that it was transparent thin plastic but the question was if you did it with a different system.
Of the plastics that do not glaze when folded, a few days ago I was commenting the same on the subject of the Maserati 450S from GDSLOT.

Frederic

·
Registered
814 Posts
Aprovechando el tema, una pregunta:
Los coches que compiten en la Indy 500 ¿Llevan luz de lluvia / freno?
Gracias

Taking advantage of the topic, a question:
Do the cars competing in the Indy 500 have a rain / brake light?
Thanks

Frederic

·
Registered
814 Posts
Gracias Quatrozero,
La pregunta era porque en los óvalos no se suele correr con lluvia y el freno yo diría que lo utilizan poco. Cuando ya había subido la pregunta, pensé en lo que has comentado, la eficacia de la luz en el caso de que el coche de delante pierda velocidad por algún motivo.
He mirado decenas de imágenes de la Indy 500 del 2015 y 2017 y en pocas se ven los coches en una vista posterior, casi todas con el coche parado y en ninguna he visto la luz. Por esa razón he preguntado... aunque es para un coche de 1996.
Supongo que no quedará mal en un Lola T95/00.

Thanks Quatrozero,
The question was because the ovals do not usually run in the rain and the brake I would say they use little. When I had already raised the question, I thought about what you said, the effectiveness of the light in the event that the car in front loses speed for some reason.
I have looked at dozens of images of the 2015 and 2017 Indy 500 and few of the cars are seen in a rear view, almost all of them with the car stationary and in none of them have I seen the light. For that reason I have asked ... even though it is for a 1996 car.
I guess it won't look bad on a Lola T95/00.

Salut
Frederic

·
Registered
814 Posts
Have no idea what is on top of the engine cover.
Cannot identify all the decals from the ref I have. Indycals and a couple of my own on here.
No se si te refieres al logo ¿?
Muchos coches de la época llevaban el logotipo de Gabriel

I don't know if you mean the logo ¿?
Many cars of the time bore the Gabriel logo

Frederic

·
Registered
814 Posts
Para no desviar tu tema, voy a realizar un aporte en el Lola Cosworth de Vélez explicando como lo hago yo para solventar un poco los dos problemas que mencionas.

In order not to deviate from your topic, I am going to make a contribution to Lola Cosworth de Vélez explaining how I do it to solve a little the two problems you mention.

Frederic

·
Registered
814 Posts
Hope you all do not mind we going on here but started a new 1979 USAC racer, but thought it worth chucking in because it is a bit different from me taking a body and converting it.
A mi también me interesa el tema, `pero en mi opinión, los temas de los foristas que no cumplen ciertos requisitos no generan muchas opiniones.
Como lector, si entiendo todo, pues bien, si algo me hace dudar, pues pregunto. Y si puedo dar alguna idea, aporto lo que sé, no me guardo nada.
Como iniciador de un tema, al que le interese pues bien, al que no, pues que no lea.
Gracias por aportar Quatrozero. Y gracias a ti también GDSLOT

I'm also interested in the topic, `but in my opinion, the topics of the forum members who do not meet certain requirements do not generate many opinions.
As a reader, if I understand everything, well, if something makes me doubt, then I ask. And if I can give an idea, I contribute what I know, I do not keep anything.
As the initiator of a topic, who is interested well, who is not, then not read.
Thanks for contributing Quatrozero. And thanks to you too GDSLOT

Frederic

·
Registered
814 Posts
Hola Quatrozero,
Los planos verticales del alerón posterior son muy finos y no se si podrías hacer encastres del tipo "macho-hembra". Lo puedes probar para el siguiente coche.
El morro del coche lo atravieso con un trozo de clip de oficina, hasta cubrir como mínimo la mitad de cada lado del alerón anterior. Además, a ambas partes del alerón y por debajo, les hago como una especie de canal para que se asiente mejor.
En todos mis coches utilizo esta manera de hacer los alerones, casi siempre hechos con tarjeta de crédito, como en el último Lola T95.

Hello Quatrozero,

The vertical planes of the rear wing are very fine and I don't know if you could make fittings of the "male-female" type. You can test it for the next car.

I go through the nose of the car with a piece of office paperclip, until at least half of each side of the front wing is covered. In addition, to both parts of the spoiler and below, I make them as a kind of channel so that it sits better.

In all my cars I use this way of making the spoilers, almost always done with a credit card, as in the last Lola T95.

Frederic

·
Registered
814 Posts
[QUOTE="Quatrozero, post: 2505168, member: 25862
I spent a good few years just doing statics and taking ideas from a top bunch of blokes
on an open wheel modelling forum.
[/QUOTE]
Hola Joe,
Visité ese foro y vi algunos temas interesantes, como el Dallara.
Pero me ha quedado una duda. El traductor me traduce como un foro de "Ruedas abiertas"
¿Puedes aclararme la temática de ese foro? ¿Estáticos?
Gracias.

Hello Joe,
I visited that forum and saw some interesting topics, like the Dallara.
But I have a doubt. The translator translates me as an "Open Wheels" forum
Can you clarify the theme of that forum? Static?
Thanks
Frederic

·
Registered
814 Posts
Gracias GDSLOT y Quatrozero por vuestra explicación. Es lo que pensaba, pero me despistaba por la expresión "Ruedas abiertas" y no utilizar por ejemplo "monoplazas" o directamente F1, Indy, F5000, etc.

Thanks GDSLOT and Quatrozero for your explanation. It is what I thought, but I was confused by the expression "Open wheels" and not using, for example, "single-seaters" or directly F1, Indy, F5000, etc.

Frederic

1 - 11 of 11 Posts