SlotForum banner

1 - 20 of 130 Posts

·
Premium Member
788 Posts
Yes !! i live just outside of ccopenhagen - feel free to PM with any questions........ I got a c7042 - updated with latest firmware and a pitpro and, of course, SSDC. Permanent track

·
Greg Gaub
14,657 Posts
I hope you guys can get together and do some digital racing at each other's tracks. I just had a race last night with the guys in my local digital group, and it was more fun than I should be allowed to have in one night.
We ran Slot.it Group C cars for our series race, then some Ninco cars, and then some Aussie V8s. It was an absolute blast! I run with an analog group as well, but with them there's not nearly as much fun in-race mayhem. They're a bit too serious about winning sometimes. The important thing, though, is that you meet up with people who share your interest in digital racing. If you want to know how I started my club, it's easy. I realized there were other guys within driving distance, and I said, "hey, let's be a club" (home track club, that is). They agreed, and now we're a club.
Just do it!

·
Registered
26 Posts
Hi Soulcoco,

Anders writes that there is a club in Ølstykke but it is not digital, but analog. I myself am a member. I have a Scalextric Digital track at home. I have C7042, Pit-Pro and SSDC. However, I have not really got it to work perfectly yet.

·
Registered
6 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Thanks for the reply

I, myself is new to slotracing. I bought an digital start set 2 month ago, only 8 m track. I've expanded to 15m, C7042 and SSDC, and already planning the next step.

I live in jutland, exactly Nykøbing Mors.

·
Registered
222 Posts
Hi

I am writiing in Danish, because it look like that this topic is related to danish persons

Jeg er selv startet med Scalextric for ca. 6-8 måneder siden med en c7042 - opdateret med den seneste firmware og den seneste version af SSDC. Jeg bruger dog min SSDC på min Mac via paraelles. Det fungere udemærket sammen, dog jeg har haft enkelte udfordringer med, at få parret håndkontrolleren sammen med bilen, men det er blevet løst nu. Gør også brug af pacecar, da det er lidt sjovere, at køre imod nogle andre biler.

Har dog den enkelte udfordring med, at nogle gange kører bilen afsted, selvom at man ikke har trykket "spedderen" i bund.

Min bane er vel. ca. 10 meter lang, hvor jeg også har fået lavet en pitlane, hvor jeg har Scalextric´s pitlane "computer" tilsluttet.

Min interesse er primært LeMan´s biler, men er begyndt, at se på enkelte formel 1 biler.

Beklager, at jeg missede det med klubben, der kun var analog, det havde jeg ikke lige opfattet, da jeg så på deres hjemmeside.

Er selv begyndt, at kigge efter, at få nogle andre dæk på enkelte af mine biler.

Det er fedt, at der er andre her i Danmark, der også kører med disse biler. Har ikke vist interesse for klubben i Ølstykke, da jeg stadigvæk nok er nede på et rimeligt lavt niveau, når det gælder racing.

Håber, at høre fra andre danskere, der nyder denne sport.

·
Registered
268 Posts
Hej Anders (og de andre danskere i denne tråd:))

Jeg er også forholdsvis ny i Scalextric eller købte et digitalsæt for et par år siden og fik kørt en del, men der har været pakket væk efter en flytning, men nu kommer vinteren jo og så skal det frem igen:) Da jeg kørte sidst var 6 bilers kontrolleren ikke kommet endnu så kender ikke så meget til den, men kan huske der var noget med nogle forskellige versioner så man skulle være opmærksom på hvilken man købte så man var sikker på den kunne opdateret! Hvor har i købt jeres og hvordan fik i dem opdateret? Jeg skal nemlig have en:)
Mvh Frederik

·
Premium Member
788 Posts
Hej Frederik

Du skal have fat i C7042 som er den nye powerbase. Så skal du desuden købe en ny strømforsyning - faktisk skal du købe 2 hvis du vil køre med mere end 3 (4 ?)biler samtidigt.
Med c7042 kan du desuden køre analog - hvis du skal køre analog i 2 spor SKAL du have 2 strømforsyninger.
Så vil jeg anbefale at du køber et kabel hos rikorocket, som du kan finde her på sitet. Så kan du tilslutte en pc til racerbanen, og få elektronisk tidtagning med simuleret brandstofforbrug.

God fornøjelse. Skriv hvis der er noget der skal uddybes.....

Ivan K,

·
Premium Member
73 Posts
Jep vi køre også digitalt. vi kører henholdsvis i ringsted og Næstved. vi har ikke fast bane endnu men leder efter lokaler.

Mvh.
Studse

·
Registered
268 Posts
Hej Gysse
Ok den vil jeg kigge efter:)

nu siger du strømforsyning.. jeg troede det var med i C7042, så hvad skal det være for en? og jeg vil gerne køre mere end 3-4 hvad skal nr 2 så være. Jeg har jo den gamle digitale strømforsyning, den til 4 biler. Jeg er kun interesseret i digital.

Hvad med det pitsystem fra scalextric er det overflødigt hvis man bruger kabel til computer? er det også med det kabel at man kan opdatere powerbasen så kan kan få alle de smarte fetures?

·
Premium Member
788 Posts
Hej

Der er IKKE nogen powersupply med når du køber c7042.
Du skal have den powersupply der hedder C7024 - den samme som er med ved 4-bils basen - og dem skal du have 2 af, hvis du skal køre med flere end 3 biler, eller du vil køre analog i 2 spor.
Pitsystem kan opgraderes til pitpro - så sættes det også til computeren, og det kan udbygges så der laves en pitlane, hvor hastighed automatisk sættes ned, til det du vælger, og ssdc kan så kommunikere med pitpro.
Med SSDC kan der simuleres brandstofforbrug, baseret på de indstillinger du vælger. Du vælger hvor meget benzin der kan være og hvor meget bilerne starter med, og hvor hurtigt bilerne forbrænder benzinen. Du kan købe et standard pit-game herhjemme. den er der ikke meget sjov ved - men den kan sendes til feks. rikorocket, som skal have et mindre beløb for at bygge den om med noget andet firmware, og tilføje noget ledning til at forbinde til computeren. jeg ville personligt købe det hele direkte hos rikorocket, som så indkøber i england, lidt billigere en i dk - og du sparer også en gang porto.
Håber du kan bruge svaret til noget, ellers sig til. Det kunne også være du havde lyst til at kigge forbi og se et system i funktion ? - jeg bor tæt på ballerup, lige udenfor københavn.

·
Registered
268 Posts
Hej Gysse
Dvs jeg skal købe c7042 og een 7024 hvis jeg vil gøre mere end 3 da jeg har en strømforsyning for kan "genbruge"?

Hvis jeg bruger SSDC med brandstofsimulering skal jeg så også have pitlane?

Har rikorocket en hjemmeside hvor man kan handle eller foregår det bare via PB?

Har du en god Scalextric pusher i dk eller handler du på nettet og i givet fald hvor? jeg købte mit hos Jadlam i UK

Kunne være fedt at kigge forbi:) Hvordan er dit setup?

·
Premium Member
788 Posts
Hey

Dvs jeg skal købe c7042 og een 7024 hvis jeg vil gøre mere end 3 da jeg har en strømforsyning for kan "genbruge"? - jeps

Hvis jeg bruger SSDC med brandstofsimulering skal jeg så også have pitlane? - det er ikke nødvendigt - men det er sjovt. og du kan jo godt lave en pitlane UDEN du behøver pit-game

rikorocket kan du finde her på sitet - hen sender gerne noget dokumentation på, hvordan tingene fungerer ! jeg havde lidt problemer med mit pit-game, som han lavede for mig uden beregning. Indtil videre har jeg fuld tillid til ham.

Har du en god Scalextric pusher i dk eller handler du på nettet og i givet fald hvor? jeg købte mit hos Jadlam i UK
Jeg handler hos racerbanen.dk og hos togshoppen.dk ( som har en butik på jernabene alle i vanløse ! ) go så har jeg handlet et par gange med topslotsntrains i england, som har nogen meget billige tilbud, hvis man abonnerer på nyhedsbrev.

Kunne være fedt at kigge forbi:) Hvordan er dit setup? Jeg har en bane på ca 30 meter, som kører med 2-3-4 spor. En 4 sporet langside på omkring 7 meter. Du skal være velkommen.............

·
Registered
268 Posts
QUOTE Hvis jeg bruger SSDC med brandstofsimulering skal jeg så også have pitlane? - det er ikke nødvendigt - men det er sjovt. og du kan jo godt lave en pitlane UDEN du behøver pit-game

Altså hvis jeg kun har 2 spor kan jeg så godt have pitstop...? giver det ikke kø?

QUOTE Har du en god Scalextric pusher i dk eller handler du på nettet og i givet fald hvor? jeg købte mit hos Jadlam i UK
Jeg handler hos racerbanen.dk og hos togshoppen.dk ( som har en butik på jernabene alle i vanløse ! ) go så har jeg handlet et par gange med topslotsntrains i england, som har nogen meget billige tilbud, hvis man abonnerer på nyhedsbrev.

Ok jeg holder lidt øje med hvad der er på dba og ebay for at få nogle ekstra meter til mit set, jeg har kun et superGT digital set og vil gerne have mere:) Men tror jeg bliver nød til at købe c7042+c7024 fra ny, der er jo ikke nogen som sælger sådan noget allerede!

QUOTE Jeg har en bane på ca 30 meter, som kører med 2-3-4 spor. En 4 sporet langside på omkring 7 meter

fuddle det lyder fedt! 4 spor, har du selv lavet det eller er det med 2 x pitlane?

har du en kælder hvor du har det stående permenent?

·
Premium Member
788 Posts
Du kan godt lave en pitlane uden pitgame !! - og nej - det er ikke så godt med kun 2 spor !

ja - jeg er velsignet med en kælder hvor banen står permanent. 4 spor via kreativ brug af pitlane

·
Registered
268 Posts

·
Premium Member
73 Posts
fldg.

Du siger bare til. vi køre en gang hver måned i vinterhalvåret, hvor vi så skifter mellem de 2 steder.
Vi er 3 pt.

Vi køre i forskellige klasser.
Formel 1
Nascar: chevolet impala
Le Mans: alle typer som har deltaget i le mans
Klubklasse: porsche 997
Standard: en hvilken somhelst vogn.
Åben kalsse: Biler som må tunes.

Gysse det gælder også dig!! Vi har tit snakket om den oplevelse vi havde på dit super anlæg. Vi kigger gerne forbi en anden gang.

P.S
Vi er ikke super eksperter, vi køre bare fordi vi syntes det er sjovt.

1 - 20 of 130 Posts