SlotForum banner

Van slechte kwaliteit naar erbarmelijke kwaliteit. Scalextric omarmt ambachtslieden

15K views 132 replies 42 participants last post by  GRUNZ  
#1 ·
Artisans is al een paar jaar het marketingbuzzword. Ambachtelijk brood, ambachtelijke kaas, ambachtelijk aardewerk, ambachtelijk wat je maar kunt bedenken. Als het gaat om non-food artikelen, is het een subtiele manier voor een bedrijf om zijn klanten te vertellen dat het bezuinigt, goedkope ongeschoolde arbeidskrachten gebruikt en dat zijn producten daardoor een beetje sh*t zijn en waarschijnlijk gebreken vertonen.

Hoewel ik het woord nog niet heb gezien in een van Scalextric's erbarmelijk slechte marketingcampagnes, is het vast en zeker een kwestie van tijd.
Zie tentoonstelling 1 hieronder.

WTF?! Kozijnen geschilderd door ambachtslieden?

@Simon. Implementeer alstublieft een vorm van kwaliteitscontrole voor uw auto's. Ze zijn een flauwe grap geworden. Onnodig te zeggen dat deze nieuwe Scalextric Holden die de postbode vandaag heeft bezorgd, zal worden teruggestuurd.

#8 ·
Hallo,
ik ben bang dat dit geen geïsoleerd probleem is. Ik heb mijn Holden Commodore Bathurst Winner 1990 uit het Verenigd Koninkrijk besteld. De auto moest door de douane van de EU, dus het zou moeilijk zijn om een claim in te dienen. De lak is een ramp, de zwarte verf had bobbels en bladerde op sommige plaatsen af. Ik ben modelbouwer, dus ik heb het zelf gerepareerd. Dit is mijn eerste "Scalextric Made in Vietnam" auto en de kwaliteit is echt een ramp in vergelijking met de Chinese productie. Ik weet niet of Scalextric de hele productie naar Vietnam heeft verplaatst of slechts een deel ervan, maar als dit zo doorgaat, zal ik nooit meer een Scalextric auto kopen.

#13 ·
Hallo,
Ik ben bang dat dit geen geïsoleerd probleem is. Ik heb mijn Holden Commodore Bathurst Winner 1990 besteld uit het Verenigd Koninkrijk. De auto moest door de douane van de EU, dus het zou moeilijk zijn om een claim in te dienen. Het lakwerk is een ramp, de zwarte verf had bobbels en bladerde op sommige plaatsen af. Ik ben modelbouwer, dus ik heb het zelf gerepareerd. Dit is mijn eerste "Scalextric Made in Vietnam" auto en de kwaliteit is echt een ramp in vergelijking met de Chinese productie. Ik weet niet of Scalextric de hele productie naar Vietnam heeft verplaatst of slechts een deel ervan, maar als dit zo doorgaat, zal ik nooit meer een Scalextric auto kopen.
Ik ben een paar jaar geleden gestopt met lid zijn en ben gestopt met het kopen van nieuwe modellen, jammer maar £50 voor substandaard kwaliteit is echt niet oké.

#11 ·
Het is geweldig om te zien dat ze de 8-jarige loslieten in de fabriek met wat Tipp-Ex. Volgende keer: Sharpie-snelheidsstrepen. Even serieus, hoe kan dat nou? Ik zou een Hot Wheels van $2 afwijzen als hij zo respectloos afgewerkt zou zijn. Deze auto is uitverkocht bij voorbestellingen in de meeste plaatsen in Australië, dus dit wordt waarschijnlijk een glorieuze puinhoop voor onze distributeur Southern Models.

#14 ·
Yep, of de Bathurst 1000 WTCC winnende #10 uitbrengen, of de ooit zo beroemde (down under) #05, beide Brock Mobil-kleuren vrijwel hetzelfde als de Spa-variant. Beide zullen uitverkopen in Australië (De naam Peter Brock, het merk Holden en de locatie Bathurst in combinatie, het is als een vermenigvuldiger in een spel), #10 als Bathurst en WTCC ronde winnaar zou het goed moeten doen in Europa.

Mijn '90 Bathurst winnaar HRT auto had ook verschillende kleine problemen met een gebrek aan hechting van de 'wrap' op de sluitlijnen, ik haalde ook de modelleervaardigheden tevoorschijn en maakte het schoon. Ik zou deze auto altijd gebruiken, dus geen probleem, maar als verzamelauto was het niet geweldig.

#16 ·
De rode streep ziet er aan de achterkant ook niet goed uit. Ik weet niet zeker of het de verlichting of lakproblemen zijn, maar de hele zijkant van de auto ziet er slecht uit.
Een deel ervan is de verlichting. De decoratie lijkt een gedrukte sticker van lage kwaliteit te zijn met onvoldoende blanke lak eroverheen om een glad oppervlak achter te laten, dus de onvolkomenheden van het oppervlak reflecteren licht in verschillende richtingen. Het ziet er op de foto iets slechter uit dan in het echt, maar dat wil niet veel zeggen.

Ik koop nu niet veel Scalextric-auto's meer, maar de weinige die ik de afgelopen paar jaar heb gehad, hadden allemaal gebreken, hoewel veel minder ernstig dan deze Holden. Ik koop ze met de bedoeling ze aanzienlijk te modificeren voor races, dus ik accepteer met tegenzin kleine gebreken, en daarin ligt het probleem. Wij zijn het. Wij, ik, blijven deze overgewaardeerde rommel kopen. Totdat we daarmee stoppen, heeft Scalextric geen stimulans om iets van hogere kwaliteit te produceren.

Is de wielkast achter ei-vormig? Misschien zijn het gewoon mijn ogen.
Het is een beetje ei-vormig, maar door ontwerp in plaats van slechte fabricage. Ik ben er blij mee en ga ervan uit dat de vorm een redelijk accurate weergave is van de echte auto.

Hopelijk kan Simon bijdragen aan dit draadje met een update over kwaliteitscontrole en of Scalextric de auto in de toekomst opnieuw zal uitbrengen met beter lakwerk, aangezien het een populair model is.
Ik bewonder je optimisme, maar deel het niet. Ik heb al te veel van Simons platitudes gehoord, maar er verandert niets. Ik geloof niet dat het ooit zal gebeuren.

Ik heb twee keer nagedacht voordat ik dit draadje begon, om de reden die eerder werd genoemd. Ik en anderen zoals ik blijven de producten van Scalextric kopen, zelfs wetende dat ze waarschijnlijk gebrekkig zijn. Wij zijn de dwazen. Het is onze gewoonte die Scalextric in staat stelt om slordige goederen te blijven produceren. We zijn verslaafden die vakkundig worden bespeeld. Het is immoreel, maar zo is het leven.

#43 ·
Ik en anderen zoals ik blijven producten van Scalextric kopen, zelfs wetende dat ze waarschijnlijk gebrekkig zijn. Wij zijn de dwazen. Het is onze gewoonte die Scalextric in staat stelt om ondeugdelijke goederen te blijven produceren. We zijn verslaafden die vakkundig worden bespeeld. Het is immoreel, maar zo is het leven.
Amen!

#17 ·
Ik wilde echt de recente BRM F1-auto uit de jaren 60 kopen, maar ze blijven de dikke coureur gebruiken en vragen er bijna £60 voor. Ik weet dat Pendle een Jim Clark-figuur voor de Lotus 25 verkoopt, die waarschijnlijk kan worden aangepast met een Graham Hill-hoofd van Immense Miniatures, maar dan nadert de prijs de £70. Meer dan ik bereid ben te betalen!

John

#18 ·
Ik zou zeggen dat de auto's uit Vietnam een zwak punt zijn wat betreft kwaliteitscontrole. De twee die ik heb gehad, hadden allebei duidelijke problemen.

Alle recente in China gemaakte auto's die ik heb gekregen, hebben me behoorlijk tevreden gesteld. De clubauto's met vuileffect zijn een hoogtepunt en mijlenver verwijderd van de kwaliteit van Vietnam.

#22 ·
Als je naar de foto's van David en Paddy kijkt, lijkt het erop dat iemand zich op het laatste moment realiseerde dat de raamkozijnen de verkeerde kleur hadden en besloot dit op de slechtst mogelijke en goedkoopste manier te corrigeren. De originele release-afbeeldingen van Scalextric toonden de auto met zwarte raamkozijnen, wat weliswaar correct is op sommige versies van de auto, maar verkeerd voor deze. Als je goed kijkt, kun je voorbij het kinderlijke overschilderen in beide foto's de zwarte kozijnen zien.

#25 ·
Dit 'artizanry' noemen is te vriendelijk voor wat het is en een belediging voor ambachtslieden. Het gaat allemaal om het zorgen voor zaken, of het gebrek daaraan. Ja, sommige Scalextric-modellen lijken het concept via het realisatieproces beter te overleven dan andere. Mijn indruk is dat Hornby gewoon te snel en te furieus is geworden met hun releases en dat ze zichzelf overschatten. Ze lijken hun succes (of anderszins) te willen meten in termen van versneld volume? Dit alles is te wijten aan slecht en inconsistent management binnen hun bedrijf. Iemand moet de verantwoordelijkheid nemen en de controle krijgen. Ik heb vorig jaar (vorige maand) alleen de Ford Mustang 350 GT gekocht en ik ben tevreden met mijn kansen in termen van wat dit beweert te zijn en is. Hoe lang gaan ze zo door?

#26 ·
De laatste paar die ik kocht waren hetzelfde, echt slechte kwaliteitscontrole, de Scalextric club is waardeloos geworden, de voorwaarden zijn aangetast. De prijzen blijven stijgen. Ik heb al ongeveer 9 maanden geen Scalextric-auto meer gekocht. Ik zal niet de moeite nemen om mijn clublidmaatschap te verlengen, ik zie het niet zitten om weer bij hen te kopen. Schaamte over hen voor de minachting die ze tonen voor hun klanten :mad:

#27 ·
Waar is WI als we hem nodig hebben, is hij op vakantie... @Wankel Ickx we hebben je nodig
Wat is dit nou? "Nodig" me? Hoewel het heel waar is dat ik onlangs raamkozijnen heb geschilderd, ga ik dit amateurisme niet oplossen!

Dit alles is te wijten aan slecht en inconsistent management binnen hun bedrijf.
Hmmm. Ik denk dat het meer te wijten is aan Hornby die wordt gedreven door hun aandelenkoers en de Vietnamese fabriek die een soort 'verscheepte eenheden'-doel wil halen om een contract te behouden.

Beide dingen zijn niet goed. 😟