SlotForum banner
81 - 100 of 133 Posts
Discussion starter · #81 · (Edited)
Het spijt me, maar dit alles verbleekt tot onbeduidendheid als je bedenkt dat ze een enorme uitstulping aan de achterkant van de carrosserie van de BRM P57 hebben toegevoegd.
Je auto had tenminste ongeveer de juiste vorm, David!!
Onvergeeflijk.
Andi
De Scalex BRM heeft tenminste niet de vreselijke kegeltandwielen die Policar op hun nieuwste modellen toepast, dus voor een keer loopt Scalextric voorop!

De Scalex BRM heeft tenminste niet de vreselijke kegeltandwielen die Policar op hun nieuwste modellen toepast, dus voor de verandering loopt Scalextric voorop!
Nauwelijks toonaangevend... Ik ben bang dat Scalextric gewoon lui is door de grote kroontandwielen op hun F1-auto's te blijven gebruiken. De kleine tandwielen die ze op hun micro-auto's gebruiken, zien eruit alsof ze de klus zouden klaren. Zo hebben ze in de jaren zestig in feite hun originele 'FJ' BRM P57 gebouwd. Geen uitstulping nodig!

De nieuwste Policar-kegeltandwielen werken goed voor mij op mijn thuisbaan, zolang ik de motoren niet probeer te verwisselen.

Mike

Niet van Scalextric.

Ik kreeg een vervanging van Jadlam die beter is, maar verre van perfect. De raamkozijnen zijn acceptabel geschilderd en van een afstand ziet de auto er goed uit, maar hij zal een nauwkeurige inspectie niet doorstaan. Er zitten verschillende kleine fouten in de stickers, een grote vouw en veel kleine stofjes die in de blanke lak zitten. Als ik het als displaymodel had gekocht, zou ik het terugsturen, maar ik heb het gekocht om te modificeren en te racen, dus ik zal met de fouten leven.

Ik verwacht zeker niet dat Hornby of Simon hierheen komen en ons iets anders geven dan het oude "we nemen dit probleem zeer serieus. We zullen het oplossen." Ja ja ja. Alles al eerder gehoord.

Zes foto's als bewijs van mijn observaties. Ja, het zijn close-ups en de fouten zijn niet merkbaar als de auto over het circuit vliegt, maar dat is niet het punt. En bedenk dat dit een vervanging is en beter afgewerkt dan zijn voorganger.

Een gat in de sticker.

View attachment 406221

Een vouw.

View attachment 406222

Een klein gaatje in de sticker en blanke lak waar mijn twee jaar oude kleinzoon trots op zou zijn.

View attachment 406224

Stof en vuil gevangen in de verf/blanke lak.

View attachment 406230
Als ik dat zelf had geschilderd, had ik het gestript en opnieuw begonnen!

Discussion starter · #84 ·
Als ik dat zelf had geschilderd, had ik het eraf gehaald en opnieuw begonnen!
Ja, maar Simon, die beweert "veel, veel kieskeuriger dan velen van jullie hier" (hoe weet hij dat?) is duidelijk niet zo kieskeurig als jij of ik, dus eindigen we met deze rommel die op de markt komt.

Hetzelfde gebeurde met de paarse Cobra toen de lak mislukte. In plaats van te doen wat elk fatsoenlijk bedrijf zou hebben gedaan en de hele partij uit de verkoop te halen, stuurden ze hem toch naar de retailers en probeerden het vervolgens te rechtvaardigen door te zeggen dat "sommige consumenten hebben gezegd dat ze de kleur en afwerking mooi vinden" en de verantwoordelijkheid legden bij de klanten om alle auto's terug te sturen waar ze niet blij mee waren. Het werd gezien als het probleem van de klanten om mee om te gaan, niet dat van Scalextric.

Daarin ligt het probleem bij Scalextric: het tevredenstellen van de klant lijkt te hebben plaatsgemaakt voor een ethos van "wat kunnen we ermee wegkomen?"

En nog een punt, ik ben ook een koper van deze auto's. En ik ben veel, veel kieskeuriger dan velen van jullie hier.
Dus, de Cobra kwam er duidelijk niet uit zoals wij/ik het wilden. Sommige consumenten hebben gezegd dat ze de kleur en afwerking mooi vinden, maar ik kan begrijpen dat sommigen dat niet zullen doen.
Natuurlijk, als iemand een Cobra heeft en niet tevreden is met de afwerking, neem dan contact op met uw winkel/ons voor een terugbetaling.

Ik ben hier laat mee, maar ik ben nogal in de war over hoe het model op de foto's de consument heeft bereikt. Ik heb het genoegen gehad om met de Scaley VL HRT Walkinshaw Commodore van mijn maat te rijden, waarvan we beiden vonden dat hij er prachtig uitzag en erg leuk was om mee te rijden en naar te kijken. Vraag me af of die uit dezelfde fabriek kwam. Er is duidelijk iets doorheen geglipt wat niet had mogen gebeuren met betrekking tot de Brocky-modellen!

Discussion starter · #86 ·
Ik heb het genoegen gehad om met de Scaley VL HRT Walkinshaw Commodore van mijn maat te rijden, waarvan we beiden vonden dat hij er prachtig uitzag en erg leuk was om mee te rijden en naar te kijken. Vraag me af of die uit dezelfde fabriek kwam.
Naar welke Commodore verwijst u? De #10 wit/oranje of de #16 zwart/wit? (Ik weet heel weinig van de geschiedenis van de echte auto's.) Ik was van plan om de #16 auto te kopen voor de carrosserie en de rest weg te gooien, maar Scorpione1 beschreef het lakwerk van de zijne als "een ramp", dus annuleerde ik mijn bestelling. Als die van je maat de #16 auto is, dan zal ik het misschien heroverwegen en het risico nemen dat ik een goede krijg, maar Scalextric auto's kopen zonder de daadwerkelijke te kopen auto te zien en te hanteren, zou echt niet zo'n loterij moeten zijn.

Image
Image

Hallo,
Ik ben bang dat dit geen geïsoleerd probleem is. Ik bestelde mijn Holden Commodore Bathurst Winner 1990 uit het Verenigd Koninkrijk. De auto moest door de douane van de EU, dus het zou moeilijk zijn om een claim in te dienen. Het lakwerk is een ramp, de zwarte verf had bobbels en bladerde op sommige plaatsen af. Ik ben een modelbouwer, dus ik heb het zelf gerepareerd. Dit is mijn eerste "Scalextric Made in Vietnam" auto en de kwaliteit is echt een ramp in vergelijking met de Chinese productie. Ik weet niet of Scalextric de hele productie naar Vietnam heeft verplaatst of slechts een deel ervan, maar als dit zo doorgaat, zal ik nooit meer een Scalextric auto kopen.

Welke Commodore bedoel je? De #10 witte/oranje of de #16 zwart/witte? (Ik weet heel weinig over de geschiedenis van de echte auto's.) Ik was van plan om de #16 auto te kopen voor de carrosserie en de rest weg te gooien, maar Scorpione1 beschreef het lakwerk van de zijne als "een ramp", dus ik annuleerde mijn bestelling. Als de auto van je maat de #16 auto is, dan kan ik me misschien bedenken en het risico nemen dat ik een goede krijg, maar het kopen van Scalextric auto's zonder de daadwerkelijke te kopen auto te zien en te hanteren, zou echt niet zo'n loterij moeten zijn.

View attachment 406478 View attachment 406479
Hoi maat,

Het was de zwart-witte #16 auto, de Grice/Percy Holden Racing Team auto uit 1990. Was een iconische overwinning voor het Australische merk. Tegen alle verwachtingen in en de Nissan “Godzilla” R32 GTR Skyline. Ik heb er een vastgehouden en bewonderd die via de Australische distributie arriveerde, het zou van een slot shop of Armchair kunnen zijn geweest, ik weet niet zeker welke retailer. Maar het toverde een grote glimlach op onze gezichten, de handling was realistisch als je het een beetje terugschroefde. Ik denk niet dat mijn maat zelfs de banden heeft verwisseld, maar hij heeft wel de magneet eruit gehaald. Ik kon geen vlekken zien, ik was nogal onder de indruk van het exemplaar dat ik vasthield.

Discussion starter · #88 ·
Kan iemand zich voorstellen dat Scalextric zelfs maar overweegt hetzelfde te doen, laat staan het daadwerkelijk te doen? Daarom wordt Slot.it door zoveel enthousiastelingen zo hoog aangeslagen en Scalextric niet. De ene behandelt zijn klanten als waardevol en te respecteren, de andere behandelt ze als idioten en vertrouwt erop dat slechts weinigen zo ver zullen gaan om ondeugdelijke goederen terug te sturen.

Pioneer verkoopt auto's zoals deze als 'tweede keus' en ze zijn een goede deal als je het niet erg vindt dat de auto's niet perfect zijn. Scalextric zou dit ook moeten doen in plaats van hun reputatie te verpesten door de volle prijs te vragen voor tweedehands uitziende auto's. @Simon

Discussion starter · #90 ·
Dat doet Pioneer en NSR tekort. Ik heb verschillende tweedehands producten van elk merk gekocht en ze zijn meestal beter afgewerkt dan veel van Scalextric's eerste producten!

Ik heb Jules van Pioneer gehad die wilde dat ik een auto terugbracht omdat de afwerking van een wiel niet was zoals het hoorde. Het was niet bestemd voor een shelf queen en ik was blij om het te hebben zoals het was. Maar de bereidheid om de klant perfectie te geven, werd opgemerkt. Tegelijkertijd (dezelfde auto) ontbraken er condensatoren in de kabelboom. Binnen 5 dagen was er een nieuwe complete kabelboom via mijn brievenbus aangekomen. Nog nooit ongelukkig geweest met het kopen van nieuwe of tweedehands Pioneer-auto's 👍

Het is triest om het einde van een slotcar-bedrijf te zien. Ik herinner me nog dat Ninco een van de topmerken was. Toen begonnen ze kwaliteitsproblemen te krijgen en maakten ze de fout om een ​​compleet nieuwe schaal slotcars op de markt te brengen in 1/28 schaal. Vervolgens kwamen er prijsverhogingen waardoor ze volumeverkoop verloren, wat uiteindelijk het schip deed zinken. Ik zeg niet dat een bedrijf niet kan terugkomen van dit soort fouten, maar over het algemeen is het geen goed teken als je ziet dat een merk grote prijsverhogingen heeft.

Deze thread zette me aan het denken over slotcars en hoe autofabrikanten in de schijnwerpers komen en dan uit de mode raken.
Er lijken altijd een of twee fabrikanten te zijn die innoveren wanneer de marktleiders de bal missen.

Momenteel zijn mijn twee favoriete fabrikanten:
- Sideways
Een fantastische en steeds groter wordende set Group Five-auto's
Een groeiende set GT-auto's
Chassis ontworpen zodat sideways- en slot-it-bevestigingen kunnen worden gebruikt.

- Scaleauto
Een groeiende set hypercar- en GT-aanbiedingen
Aarzel niet om een ​​gevecht aan te gaan (bijv. de "beste meneer made in china"-ruzie met NSR.
Innovatief chassisontwerp

Voor sideways/scaleauto waren mijn favorieten
- NSR
20 jaar of zo raakte de slotmarkt als een bliksemschicht met de mosler, daarna lopende GT-auto-releases
Ging door een dip toen Giovanni Montiglio de rol van hoofdontwerper verliet, maar pakte het weer op met de corvette c7r, AMG en 8789 formule-auto's.
Ingehaald door thunderslot in de klassieke GT-auto's
Vroeg plagen dan lang wachten op levering (bijv. de corvette c8r)
Niet slagen om de niet-gt-markt te betreden met (bijv.) een hypercar-aanbod

- slot-IT
Kwam ongeveer tegelijkertijd met NSR naar voren
Prachtig ontworpen sets auto's zoals "Group C"
Mechanica en transmissie die een grote stap voorwaarts waren ten opzichte van andere fabrikanten in die tijd.
Auto's die vroeg werden geplaagd en vervolgens heel laat werden afgeleverd, lijken echter de huidige trend te zijn (bijv. de Acura)
Overgecompliceerde transmissie in het policar-assortiment dat erger lijkt te worden met recente vernieuwingen.
Levering van auto's waarbij de constructie gewoon slecht is (bijv. de policar ferrari classic grand prix-auto)!
Autosets die niet zijn gebalanceerd voor prestaties. Bijvoorbeeld de toerwagen set.
Auto's die alleen kunnen concurreren met andere slot-it-auto's, overtroffen door krachtigere long can-motoren in andere merken.

Voor NSR en Slot-IT

-Ninco.
Ik was in deze periode geen slotracer
Toen ik begon met slotten, beschouwde ik ninco al als achterhaald, maar in hun tijd had het geweldige chassis, geweldige carrosserieën en waren we vroege vernieuwers in het ontwerp van motorbevestigingen.
[/TD>
[/TD>

[TD][/TD>

[TD][/TD>

[TD][/TD>

[TD][/TD>
[/TD>

[TD][/TD>

[TD][/TD>

[TD][/TD>

[TD][/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
Vereiste retrofit-tandwielen om de onzin-kegeltandwielen en problematische tandwielen te vervangen, waardoor onbedoeld de deur open bleef voor een nieuw bedrijf, NSR, dat aan die retrofit-tandwielsetvereiste voldeed.

Dus waar past scalextric in deze merken?
Voorafgaand aan ninco, waarschijnlijk zelfs voorafgaand aan FLY in de lijst.
Fly zou net voor ninco kunnen zijn geweest.
Triest maar waar.

Discussion starter · #95 · (Edited)
Dus waar past Scalextric in deze merken?
Dat doet het niet. De enige reden dat het hier nog steeds zoveel ruimte inneemt en zulke sterke meningen genereert, is omdat het voor zovelen van ons, vooral in het VK, het eerste contact was dat we hadden met slotcars. Het is een jeugdliefde en we zijn verdrietig om te zien wat het is geworden.

Naar mijn mening blijft het om drie redenen bestaan: het heeft een zeer krachtige en algemeen erkende naam, vooral in het VK; het maakt een tracksysteem; het verkoopt boxed sets. Maar er is groeiende concurrentie. Carrera doet tracks en sets, maar de track neemt te veel ruimte in beslag voor de gemiddelde Britse woning. Policar doet tracks en sets, maar heeft een berg te beklimmen om zo bekend te worden in het VK als Scalextric. Scaleauto heeft onlangs boxed track sets zonder auto's aangekondigd, dus ik ben benieuwd hoe ze zich zullen ontwikkelen.

Verstandig genoeg melkt Scalextric zijn merkherkenning voor wat het waard is, maar dat zal maar zover gaan in de dagen van online winkelen waar het dezelfde aandacht krijgt als andere concurrerende merken. Mijn kinderen en kleinkinderen verwijzen niet naar de hobby als "Scalextric" zoals ik als kind deed, ze noemen het "slot racing". Mocht mijn kleinkinderen interesse behouden naarmate ze opgroeien, dan zal "Scalextric" niets voor hen betekenen. Het zullen de namen Policar en Carrera zijn die hun dierbare jeugdherinneringen zullen doen herleven, want dat is de track waarop ze racen en hun favoriete auto's zijn die van Carrera.

En eigenlijk denk ik dat er nog een reden is waarom Scalextric blijft bestaan in de wereld van de liefhebber; zijn geïnspireerde keuzes van raceauto's die wie dan ook verantwoordelijk is voor de autokeuze elk jaar aan zijn assortiment toevoegt. Volvo estate, Ford Anglia, Mini, Australische toerwagens, Super Touring, jaren 60 F1, Cobra en meer. Het zijn geweldige keuzes die maar weinig andere fabrikanten maken. Het is gewoon een tragedie dat Scalextric erin slaagt er zoveel van te verpesten.

Omdat je noemt hoe jongere generaties onze hobby noemen, ben ik de tel kwijtgeraakt van het aantal mensen dat 'wat is dat?' zegt als ik vertel dat ik met modelauto's race, en als ik dan 'Scalextric' zeg, zeggen ze 'oh ja, die ken ik'.

Het enige wat ze hoeven te doen, is ze een nieuwe naam geven als "Scalextric Slot Cars" 😉

Dan gaan ze nog eens 70 jaar mee 👍🏼.

81 - 100 of 133 Posts