SlotForum banner
1 - 20 of 29 Posts

·
Registered
729 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Como he comentado en el tema del BRM, no tengo ningún March 711 para modificar y hacerlo a partir de un fórmula-1 moderno es un poco difícil. Así que he optado por hacer un coche mucho más fácil.

Como no tengo ningún FW07, intentaré hacer el March 821 de 1982 a partir de un desguace de un Ligier JS11 de scalextrix (de butirato), con la decoración del equipo LBT Team March.

-Parece ser que el March 821 era una copia del FW-07, no consiguiendo ningún punto en la temporada de 1982 y, de hecho, se demostró que era un desastre. Este fracaso haría que March se mantuviera alejado de la Fórmula-1 durante varios años.

Curiosamente he leído que el 821 entró en las carreras de Indycar como el 81C con mucho éxito, ayudando a ganar las 500 Millas de Indianápolis cinco años consecutivos.

-Y ese es el JS-11 que me servirá de base.

As I have commented on the BRM topic, I don't have a March 711 to modify and making it from a modern formula-1 is a bit difficult. So I have chosen to make a car much easier.

Since I don't have any FW07s, I'll try to make the March 821 from 1982 from a scrapped Ligier JS11 from scalextrix (from butyrate), with the LBT Team March livery.

It appears that the March 821 was a copy of the FW-07, not scoring any points in the 1982 season and was actually proven to be a disaster. This failure would keep March away from Formula-1 for several years.

Interestingly, I have read that the 821 entered Indycar racing as the 81C with great success, helping to win the Indianapolis 500 five years in a row.

And that's the JS-11 that will serve as my base.

Salut

Frederic

Attachments

·
Registered
2,002 Posts
Buen reto, esos F1 de Altaya son muy socorridos para modelos de Scratch, yo mismo comisioné a mi amigo Mike Pérez para que me hiciera un Toleman como el de Senna, para mi garage, a partir de un Ligier.

Good challenge, those Altaya F1 are often used for Scratch, myself comisioned my friend Mike Pérez to build me a Toleman like the Senna, for my garage, using a Ligier as a base model.

Cheers

·
Registered
729 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Hola GDSLOT, gracias por tu comentario.

No es una carrocería JS11 de Altaya, es original.

También utilizaré un chasis original, aunque tiene roto el anclaje de la guía. Las ruedas serán las de un Minardi M193 y el motor el de un Ferrari B3 de Altaya.

Hello GDSLOT, thank you for your comment.
It is not a JS11 body from Altaya, it is original.
I will also use an original chassis, although the guide anchor has broken. The wheels will be those of a Minardi M193 and the engine of a Ferrari B3 from Altaya.

Salut
Frederic

·
Premium Member
313 Posts
Hello Frederic

I shall watch this thread with interest as i am working on 811s and 821s for my '79-'82 project at the moment too.

Estaré mirando este hilo con interés ya que también estoy trabajando en 811 y 821 para mi proyecto '79 -'82 en este momento.

·
Registered
729 Posts
Discussion Starter · #5 · (Edited by Moderator)
Hola GillesFan

No creo que te pueda servir mucho mi procedimiento para hacer este 821, pues he partido de un Ligier y me está resultando un poco complicado. Como comentaba DNQ en mi tema del BRM, es mucho más fácil hacer el March 821 a partir del Williams FW07. Como ya he comentado, he utilizado un Ligier porque no tenía ninguna otra carrocería parecida.

El procedimiento es básicamente el mismo, cortar lo que sobra y poner plástico allí donde hace falta, por lo que te será mucho más útil mirar el tema del Williams FW08 (AQUÍ).

Por si te es útil, subo esta imagen del croquis que estoy utilizando.

Hello GillesFan

I don't think my procedure to make this 821 can be of much use to you, as I started from a Ligier and it is proving a bit complicated for me. As DNQ commented in my BRM topic, it is much easier to make the March 821 from the Williams FW07. As I have already mentioned, I have used a Ligier because it did not have any other similar bodywork.

The procedure is basically the same, cut the excess and put plastic where it is needed, so it will be much more useful to look at the subject of the Williams FW08 (HERE).

In case it is useful, I upload this image of the sketch that I am using.

Salut

Frederic

Attachments

·
Registered
729 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Básicamente el 821 ya está acabado. Falta alisar, redondear los bordes y pulir los pequeños defectos. He realizado el alerón posterior, qué si prestáis atención, podéis ver que los planos horizontales están encajados en los planos verticales, lo que le da mayor resistencia.

A ver si mañana lo puedo pintar de color ***** (y no es un Beetle
thumbsup2.gif
) y darlo por acabado a falta de decorar.

Basically the 821 is already finished. It is necessary to smooth, round the edges and polish the small defects. I have made the rear wing, which if you pay attention, you can see that the horizontal planes are embedded in the vertical planes, which gives it greater resistance.

Let's see if tomorrow I can paint it black (and it's not a Beetle
thumbsup2.gif
) and finish it in the absence of decorating.

Salut

Frederic

Attachments

·
Registered
729 Posts
Discussion Starter · #7 ·
El March-Ford 821 pintado de *****. Las imágenes en el interior y sobre un tramo de pista quedaban muy oscuras, así que lo he fotografiado fuera bajo un ardiente sol.
He añadido algunos accesorios:
-Piloto, volante, parabrisas, retrovisores y arco de seguridad.
-El abultamiento del cambio de marchas en el lateral del habitáculo.
-Radiadores asimétricos.
-He abierto esas salidas de aire triangulares que hay sobre los pontones.
-La cubierta de las toberas de admisión, hechas de una especie de tela metálica.
-Piezas para la refrigeración de los frenos anteriores y posteriores.
-La luz de lluvia, anclada en el soporte del alerón.
-Tubos de escape.

The March-Ford 821 painted black. The images inside and on a section of track were very dark, so I have photographed it outside under a blazing sun.

I have added some accessories:

-Pilot, steering wheel, windshield, mirrors and safety arch.
-The bulge of the gear change on the side of the passenger compartment.
-Asymmetric radiators.
-I've opened those triangular air vents over the pontoons.
-The cover of the intake nozzles, made of a kind of metallic cloth.
-Parts for cooling the front and rear brakes.
-The rain light, anchored in the spoiler bracket.
-Exhaust pipes.

Ahora lo guardo en una caja hasta que le pueda poner las calcas del equipo LBT.
Gracias por leer y si alguien tiene alguna duda, solo ha de preguntar.

Now I keep it in a box until I can put the LBT team decals on it.
Thanks for reading and if anyone has any questions, just ask

Salut
Frederic

·
Registered
729 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Por curiosidad:
El sistema omite la palabra "n e g r o" en referencia al color del coche (painted black) y lo cambia por asteriscos (*). ¿Es esta una palabra fea o tabu?

Out of curiosity:
The system omits the word "n e g r o" in reference to the color of the car (painted black) and changes it to asterisks (*). Is this an ugly word or taboo?

Frederic

·
Registered
2,002 Posts
Es curioso porque por ejemplo yo si puedo poner la marca Black Arrow o Flecha Negra.

Its curious because for example I can write the brand Black Arrow or Flecha Negra.

🤷‍♂️

·
Registered
729 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Gracias por vuestro comentarios GDSLOT y Andi.
Y de la palabra (color del coche) pensaba que era alguna palabra insultante o despectiva. Como suele ocurrir, es posible que nadie sepa la razón de su omisión en el texto.

Thanks for your comments GDSLOT and Andi.
And the word (car color) I thought was some insulting or derogatory word. As is often the case, no one may know the reason for its omission from the text.

Salut,
Frederic

·
Registered
729 Posts
Discussion Starter · #13 ·
Wow I like i
Gracias Tissthemix, pero para ser honesto, cuando lo tenía con la imprimación puesta que era de color blanco, el coche era mucho más bonito y llamativo, pues se veían todos los detalles. En estas imágenes, ni con la ayuda del sol, no se aprecian igual. No cabe duda que el coche con la decoración "Rothmans" es mucho más bonito.

Thanks Tissthemix, but to be honest, when I had it with the primer on, which was white, the car was much more beautiful and eye-catching, as you could see all the details. In these images, not even with the help of the sun, they are not appreciated the same. There is no doubt that the car with the "Rothmans" decoration is much more beautiful.

Frederic

·
Registered
2,002 Posts
Tengo un par de Williams de Altaya, me parece que son la carrocería ideal para hacer este modelo. Podrías poner fotos del Rothmans que mencionas, creo que me gustaría hacer uno.

Have a pair of Williams from Altaya, I think its the ideal body for this model. Could you please put some pics of the Rothmans you mentioned, I think I'd like to build one.

Cheers

·
Registered
2,002 Posts

Un saludo
Frederic
Wow! Gracias Frederic, sin duda hay decoraciones que lucen bien casi en cualquier auto, Rothmans es una de ellas. (y)

Wow! Thank you Frederic, without doubt there are some liveries that look good almost on any car, Rothmans being one of them. (y)

Cheers

·
Registered
729 Posts
Discussion Starter · #17 ·
Wow! Thank you Frederic, without doubt there are some liveries that look good almost on any car, Rothmans being one of them. (y)
Y no solo en coches. No olvidemos el "antiguo" campeonato del mundo de 500CC con las Honda NSR, o los biplano acrobáticos Pitts S1.

And not just in cars. Let's not forget the "old" 500CC world championship with the Honda NSRs, or the Pitts S1 stunt biplanes.

Frederic

·
Registered
729 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Dado que he visto este 821 LBT de 1982 en otro tema…
Por si algún compañero le es de utilidad la distribución decorativa, la de la imagen que sigue es la que tengo preparada para este coche.

Since I have seen this 821 LBT from 1982 on another topic ...
In case a colleague is useful the decorative distribution, the one in the image that follows is the one I have prepared for this car.

Frederic

277785

·
Registered
729 Posts
Discussion Starter · #19 · (Edited)
Subo el logo del equipo LBT Team March.
Y no, no me temblaba el pulso, el logo es así. Cuando lo hacía, me quedó la curiosidad de quien diseño ese logo y porqué lo hizo de esta manera.

I upload the LBT Team March team logo.
And no, my pulse was not shaking, the logo is like that. When I did it, I was curious as to who designed that logo and why they did it this way.

Frederic

277869

·
Registered
729 Posts
Discussion Starter · #20 ·
Con el confinamiento y la necesidad de espacios, un amigo vació su almacén y encontró una impresora Canon Pixma IP 4500, aun en la caja, aunque estaba abierta. Pero la impresora perfectamente embalada, con la cinta adhesiva sujetando las diferentes partes móviles, los cartuchos precintados, etc. Aunque no lo recordaba, me dijo que tenía unos 8 años y se quedó allí porque se perdió el Cd con el software y al tener otras impresoras, pasaron los días, meses y años y allí se quedó debajo de otros enseres. Aunque ya obsoleta, no la tiró porque al estar sin estrenar, tal vez alguien la utilizaría. Han pasado dos años de pandemia, por lo que ahora la impresora debe tener unos 10 años.
La semana pasada hablando de reciclar, me comentó lo que he explicado y me preguntó donde tenía que llevarla. ¿Donde? "Te voy a hacer un favor, no te preocupes por ella, que yo la reciclaré" Y me la dio.
Ya la tengo instalada y funciona. He impreso esta decoración en papel de fondo blanco. Acabo de rociar con laca en espray duplicolor. Esta noche daré otra capa, mañana dos o tres más y a colocarlas en el coche este fin de semana.
Como dijo un amigo en otro foro: reciclar tiene premio.

With the confinement and the need for space, a friend emptied his warehouse and found a Canon Pixma IP 4500 printer, still in the box, although it was open. But the printer is perfectly packed, with the adhesive tape holding the different moving parts, the sealed cartridges, etc. Although he did not remember it, he told me that he was about 8 years old and he stayed there because he lost the CD with the software and having other printers, the days, months and years passed and there it remained under other belongings. Although now obsolete, he did not throw it away because being brand new, maybe someone would use it. Two years of pandemic have passed, so now the printer must be about 10 years old.

Last week talking about recycling, he told me what I have explained and asked me where he had to take it. Where? "I'm going to do you a favor, don't worry about it, I'll recycle it" And he gave it to me.

I already have it installed and it works. I have printed this decoration on white background paper. I just sprayed with duplicolor spray hairspray. Tonight I'll add another layer, tomorrow two or three more and put them in the car this weekend.
As a friend said in another forum: recycling has a prize.

Frederic

1 - 20 of 29 Posts