Ik was geïnspireerd door een paar recente berichten om een aantal van de oude Scalextric F1-wrakken op te graven die ik in de loop der jaren heb verzameld. Ze zijn niet erg nauwkeurig, dus besloot ik ze gewoon te laten rijden in plaats van te proberen echte schaalmodellen te maken. De Brabham had een nieuwe vleugel en airbox nodig en de BRM een nieuwe vleugel van plasticard. Ik maakte sets stickers op mijn thuisprinter om de originelen na te maken, zoals getoond in de Scalextric-catalogus. Ik behield de originele rode kleur van de Brabham, ook al is het een Ford-motor en zou hij wit moeten zijn, omdat ik de rode kleurstelling van Brabham-Alfa mooi vond. Ik heb tot nu toe niet geprobeerd de detailonderdelen te schilderen, hoewel het de uitstraling zou verbeteren als ik dat wel zou doen.
Alle banden die ik had, waren erg hard, dus ik verving de achterbanden door nieuwe slicks van internet, maar ik liet de rest van de aandrijving origineel.
De auto's zijn niet snel en glijden veel, zelfs met de nieuwe banden, maar ik vind het leuk om ermee te rijden en ze zijn redelijk gelijkwaardig.
Alle banden die ik had, waren erg hard, dus ik verving de achterbanden door nieuwe slicks van internet, maar ik liet de rest van de aandrijving origineel.
De auto's zijn niet snel en glijden veel, zelfs met de nieuwe banden, maar ik vind het leuk om ermee te rijden en ze zijn redelijk gelijkwaardig.