SlotForum banner

Scorpius-testrace met 8 spookauto's en 1 menselijke coureur

8.7K views 20 replies 8 participants last post by  gref  
#1 · (Edited by Moderator)
Misschien is het leuk en informatief om een ​​klein rapport te maken over mijn bevindingen met betrekking tot scorpius ghost cars.
Ik had dit eerder op de scorpius-groep op facebook gepost, maar natuurlijk is Slotforum het referentieplatform hiervoor.

Oké, na wat problemen met het maken van een pace car-opname (opgelost) volgde ik de handleiding en maakte twee pace car-opnames: één voor elke baan, begin en einde van een aantal ronden in dezelfde baan, zodat de RMS daar een lus van kon maken.
Uiteindelijk kreeg ik twee goede opnames, één voor elke baan. Ik noemde ze pace001left.json en pace001right.json.

Toen zette ik 8 nieuwe coureurs op in het expert coureur setup menu: Ik zette ze op als "domme" pace cars, constante snelheid, veilige uitloopsnelheid 32 tot 40% gas (in een poging de snelheidsverschillen tussen de auto's te egaliseren), noemde ze uiteindelijk ghost 2 tot 9.
Daarna zette ik een testrace op in het expert race setup menu: 5 minuten, enkele heat, geen brandstof of wat dan ook.
Uiteindelijk veranderde ik mijn track setup in het expert track setup menu naar 9 auto's op de baan.
Daarna voegde ik 9 coureurs toe in de coureurslijst: op ID 1 ik, één menselijke coureur en 8 ghost coureurs.
Dit is wat er gebeurde:

Dat was leuk!!!! Hilarisch. 9 auto's op de baan, chaos. Veel deslots vanwege mijn slechte kalibratie van de ghost cars, te veel snelheidsverschillen. Maar ook: de RMS werkte prima. Geen fouten in de rondetelling, geen vertraging in de rondetelling, geen willekeurige baanwisselingen, geen systeemcrash of wat dan ook. Het leek allemaal goed te werken. Ik probeerde door het verkeer te rijden, maar jongen, een rapport filmen en een controller en een iphone vasthouden om op te nemen en een vrije vinger vinden om van baan te wisselen, betekent slecht filmen en slecht rijden, hè
smile.png

Mijn auto reageerde normaal, scherpe en duidelijke reactie op de controller en zoals het leek, correcte en foutloze registratie van ronden en baanwisselingen. 9 auto's, hoera!

Daarna probeerde ik iets anders: met behulp van mijn twee pace car-opnames zette ik de 8 ghost car-coureurs op als slimme auto's: 4 in de linkerbaan geladen met het bijbehorende pace001left json-bestand, en 4 auto's in de rechterbaan geladen met het pace001right json-bestand.
De startknop indrukken, en dit is wat er gebeurde:

Wauw! 8 slimme auto's die hun weg door het verkeer vinden! De auto's haalden elkaar in, wisselden van baan en wisselden terug naar de voorkeursbaan. Toen ik door dit verkeer reed, merkte ik dat slimme auto's van baan wisselden als reactie op mijn baanpositie. Het is fascinerend dit.
Rijden en filmen was moeilijk, dus meestal filmde ik alleen en keek ik naar het spektakel. Het is echt leuk om 8 ghost cars hun race te zien doen, de RMS de ronden te zien tellen en mij het te zien ontvouwen.
Ik kan hier een nieuw soort entertainment zien: 15 ghost cars opzetten, de race starten, achterover leunen en een biertje drinken en weddenschappen plaatsen op welke slimme ghostcar gaat winnen, hè
smile.png

Ook hier hetzelfde probleem met snelheidsverschillen tussen auto's. Ik moet dat beter kalibreren, of de auto's betrouwbaarder maken door magneten in de auto te plaatsen, of verschillende pace car-opnames proberen met (denk ik) minder snelheid. Al met al veel plezier en nogmaals: de RMS leek het allemaal zonder problemen aan te kunnen. Geen systeemcrash, geen vertraging, geen auto's die gek worden, het leek allemaal goed te werken.
Ik kon een duidelijke vertraging opmerken tussen de start van de race en het daadwerkelijk vertrek: alsof de computer tijd nodig had om het opnamebestand in elke slimme auto te laden voordat ze allemaal tegelijk konden vertrekken.
Op een gegeven moment riep de RMS een gele vlag uit, ik denk omdat het op dat moment een supercrash was, te veel auto's waren op een bepaald punt gedeslotted. Ik raakte geen knop aan, maar de gele vlag kwam eruit.
Zoveel plezier!!!

Oké, laatste video met slechts 3 ghost cars, om te zien of ik meer inzicht kon krijgen in hoe de slimme auto's zich gedragen op de baan tijdens een race.

Geniet ervan zoals ik deed!

Merc

#3 ·
Ha. Dat is geweldig. Een paar punten:

1) Ja, momenteel laadt de SRMS de opnames tenminste aan het begin van de eerste heat. Met zoveel kan het gemakkelijk tijd kosten om dat te doen. Dat zal ik uiteindelijk moeten oplossen.

2) Geen idee waarom die gele vlag eruit kwam. Tenzij je een CnL-race rijdt, wat ik niet denk, had je het moeten doen. Als je dat niet hebt gedaan, wat het niet lijkt te zijn, zou ik logs moeten zien om erachter te komen wat er is gebeurd.

3) Magneetauto's zijn zeker vergevingsgezinder omdat ze niet zoveel driften. Maar ongeacht het type auto, moet je er rekening mee houden dat hij misschien niet precies staat waar hij zou moeten staan en dus als je hem te hard pusht in een krappe bocht of wat dan ook, hij er gemakkelijk af kan komen.

4) Als je het nog niet hebt gedaan, probeer dan een opname te maken waarbij je alle rijstrookwisselingen en niet-rijstrookwisselingen bij elke LB uitvoert. Doe twee van dergelijke opnames, de ene sneller dan de andere, en zorg ervoor dat beide de auto's niet laten ontsporen. Stel de auto's dan in op slimme pace cars en laat ze rijden. In theorie zullen de snellere auto's om de langzamere auto's heen gaan in plaats van er recht bovenop te rijden.

Geweldig!

-Dave

#5 · (Edited by Moderator)
Hallo Dave,

Ja, het is fascinerend om naar te kijken. Ik ben hier een verslaving aan het ontwikkelen :)
1. De laadtijd hangt af van het aantal slimme auto's dat ik heb opgemerkt. Hoe meer geesten, hoe langer de tijd tussen rood en groen licht. Het is geen probleem denk ik, het is meer een kwestie van een snelle computer die draait - momenteel heb ik een bescheiden Dell Win10 64bit Pentium N3700@1.60GHz met 4GB RAM. Ik heb de taakbeheerder een keer gecontroleerd toen de SRMS in werking was en het liet zien dat het alle processorvermogen en RAM nodig heeft.
2. Ik denk dat ik achteraf per ongeluk de spatiebalk met mijn knie heb geraakt toen ik wanhopig probeerde gecrashte auto's terug op de baan te zetten.
3. Ja, dat heb ik geleerd! Ik moest de veilige snelheid van de slimme auto instellen op 30% gas in de ghost driver setup, die R1 bochten zijn krap.
4. Dat zal ik proberen. Ik dacht dat ik voor een goede benchmark ronde elke LB moet passeren en geen enkele mag overslaan (zodat het systeem beter weet waar de auto is) en de lus in dezelfde baan moet starten en eindigen (zodat de lus sluit). Je kunt echt zien (en horen) hoe de auto's accelereren in de snelle, schuine bochtzone en vertragen in het bochtige gedeelte.

Nota bene: ik heb 15 slimme auto's en 1 menselijke bestuurder geprobeerd, maar de SRMS verloor na enige tijd de verbinding met de dongle. De SRMS bleef prima werken (geen bevriezing, de tijd bleef tellen en het programma kon normaal worden afgesloten) maar de autogegevens kwamen niet meer binnen. Ik moest de pc opnieuw opstarten om de dongle weer in werkende staat te krijgen. Ik vermoed dat er te veel gegevens verwerkt moeten worden, de dongle (of de computerprocessor) lijkt de bottleneck te zijn. Ik zal 10, 11 etc. slimme auto's proberen om te zien op welk punt de connectiviteit instort.

#10 ·
Ik denk dat het veel erger is voor dynamische gashendel. Ik moet gegevens naar de auto sturen, en om dat te doen moet ik er een redelijke hoeveelheid overhead mee sturen. Ik heb het zo goed als ik kan geoptimaliseerd, maar ik denk dat de datasnelheid veel hoger is.

Uiteindelijk zijn het echter niet zoveel gegevens dat de pc-kant het met redelijk goed geschreven code niet zou moeten kunnen verwerken. De vertraging in het begin komt doordat ik je pace car-bestanden laad wanneer de heat groen wordt. Deze bestanden zijn behoorlijk vervelend en mijn parser is niet de beste. Er is dus veel ruimte voor mij om het te versnellen, maar zelfs als ik het niet versnel, zou ik het voor de groene vlag kunnen laden, dus zelfs als er vertraging is, zal het niet op zo'n slechte plek zijn.

#15 · (Edited by Moderator)
Ze zijn er nog steeds, maar het forum heeft de manier waarop inline video's werken veranderd. Ik heb de originele post geciteerd en de nieuwe, correcte links voor video's geplaatst.

Oh ja, je moet de editor overschakelen naar de platte tekstmodus om de verborgen BB-code te zien. Dat is het pictogram helemaal linksboven in de werkbalk van de berichtenbewerker.

#21 ·
Oude thread, maar blij dat ik hem gevonden heb. Ik probeer nu ghost cars op te zetten. Ik heb er een die op constante snelheid rijdt, maar ik kan niet uitvogelen wat ik verkeerd doe met de tweede. Instellingen zijn hetzelfde als ghost 1 maar hij beweegt niet. Hij heeft stroom, want als ik hem over de lijn duw, registreert hij een ronde. Ik mis vast iets simpels, maar ik word er gek van.