SlotForum banner

Maszyny do toczenia opon do samochodów szczelinowych Przeszłość/Teraźniejszość/Przyszłość

12K views 35 replies 16 participants last post by  beardy56  
#1 · (Edited)
Maszyny do toczenia opon do samochodów slotowych - przeszłość/teraźniejszość/przyszłość

To ma być w miarę wyczerpująca lista „komercyjnie” produkowanych maszyn do toczenia opon. Oznacza to, że maszyna została wyprodukowana w pewnej ilości, aby sprzedać ją innym osobom niż jej twórca. Nie obejmuje to wszystkich maszyn DIY, jakie kiedykolwiek powstały, chociaż niektóre z nich są uwzględnione na końcu, jeśli mają odpowiednie modele/instrukcje do naśladowania. Nie obejmuje również żadnej maszyny, która nie trzyma kół/opon w ustalonym i regulowanym dystansie od medium szlifującego. Urządzenia typu papier ścierny na torze nie kwalifikują się jako maszyny do toczenia, bez względu na to, jak pewne są twoje ręce. Jestem pewien, że coś pominąłem, a niektóre maszyny dopiero się pojawią, więc proszę, zamieszczajcie wszystko, co pominąłem, oraz wszelkie nadchodzące maszyny, które mają zostać wymienione. Warto również zauważyć, że na rynku jest wiele maszyn RC, ale bez potwierdzenia, że ​​działają one ze standardowymi osiami i rozmiarami kół/opon samochodów slotowych, postanowiłem ich nie wymieniać, nawet tych Mini-Z. Jeśli wiesz o maszynie sprzedawanej zawodnikom RC, która z pewnością działa z jakimiś kołami do samochodów slotowych, wspomnij o tym.

Lista podzielona jest na maszyny przeznaczone do kół metalowych, zwykle toczenia tylko jednego koła/opony na raz, oraz maszyny przeznaczone do trzymania całej osi samochodu z dwoma kołami nadal przymocowanymi i toczenia ich w tym samym czasie. Każda lista jest następnie podzielona na to, czy maszyna jest nadal dostępna na rynku detalicznym w jakimś zakresie (nawet jeśli jest niedostępna, zakładając, że więcej jest produkowanych), oraz na te, które nie są już produkowane przez nikogo. Kolejność, w jakiej pojawia się jakakolwiek maszyna na liście, NIE jest wskaźnikiem jakości ani oceny. Nie dokonano subiektywnej oceny żadnej maszyny. Są w dowolnej kolejności, poza tymi, które wspomniano powyżej. Linki i obrazy są tym, co udało mi się znaleźć podczas pisania tej listy i mogą być nieaktualne lub niedostępne w przyszłości. Zaktualizowane lub lepsze linki są mile widziane. Podane ceny to ceny detaliczne w USD w momencie pisania i nie obejmują akcesoriów, podatków ani kosztów wysyłki.

Maszyny do kół zdejmowanych/metalowych

Aktualnie dostępne

MID-AMERICA 451P DIAMOND TIRE TRUER W/POWER SUPPLY - 250$
- Pojedyncze koło na raz, bęben szlifierski obracający się w przeciwnych kierunkach

Hudy - 300$
- Pojedyncze koło na raz, bęben szlifierski obracający się w przeciwnych kierunkach

TWP Products - 200$
- Pojedyncze koło na raz, bęben szlifierski obracający się w przeciwnych kierunkach

PN Racing - 240$
- Pojedyncze koło (może dwa) na raz, bęben szlifierski obracający się w przeciwnych kierunkach

Backtrack - 500$
- dwa koła na raz, bęben szlifierski obracający się w przeciwnych kierunkach

ILPE TTM-2 Reifenschleifmaschine
- pojedyncze koło, obracający się dysk szlifierski

Hot Grinder Pro
- dwa koła lub cała oś, bęben obracający się w przeciwnych kierunkach

Eben Brand's Slot Car Tyre Truer - 480$
- Pojedyncze koło, drukowane w 3D, szczegółowe sterowanie elektroniczne


Tylko rynek wtórny (nie jest już produkowany)

WrightWay tire truer - $??
- Pojedyncze koło, bęben obracający się w przeciwnych kierunkach

NSR 4401 - 300$
- pojedyncze koło, obracający się dysk szlifierski, aplikator do obróbki opon

ScaleAuto - $??
- Pojedyncze koło na raz (może dwa), bęben szlifierski obracający się w przeciwnych kierunkach

Frankenslot RSM
- Pojedyncze koło na raz, bęben szlifierski obracający się w przeciwnych kierunkach

S&K Tire Truer
- Pojedyncze koło na raz, styl tokarki

BSV Tire Truer
- Pojedyncze koło na raz, styl tokarki

Werner Lange tire truer
- Pojedyncze koło na raz, bęben szlifierski obracający się w przeciwnych kierunkach
https://slot32.de/reifenschleifmaschine_werner_2_38mm,pid,13955,rid, 3179,produktdetail.html

Slotcars Technology (slotcars.it)
- brak możliwości znalezienia działającego linku do uzyskania dalszych informacji lub zdjęć


Maszyny do całej osi

Aktualnie dostępne

Overdrive RSM
- Płyta ślizgowa. Dostępny jest 3-stronny reciprocator.

Main Street Racing MSR - 250$
- Płyta ślizgowa. Dostępny jest 3-stronny reciprocator.

CG Slotcars - 190$
- Płyta ślizgowa. Dostępny jest reciprocator OEM.

G&S Tire Grinder - 150$
- Dwa obracające się w przeciwnych kierunkach bębny szlifierskie

Rob Bush Swift Sixteen - 160$
- Płyta ślizgowa.


Tylko rynek wtórny

Tire Razor - 145$
- Płyta ślizgowa. Dostępny jest 3-stronny reciprocator.

Tyre True (Area3 lub Professor Motor) - 240$
- Płyta ślizgowa. Dostępny jest 3-stronny reciprocator.


Zrób to sam

JMay Simple 3dp Tyre Grinder
- Stała płyta szlifierska, zasilana silnikiem i przekładniami do samochodów slotowych

3DP maszyna Johnnie Hobby'ego
- Płyta ślizgowa.

Tyre Truer MKIII do samochodów slotowych 1/32
- Pojedyncze koło na raz, bęben szlifierski obracający się w przeciwnych kierunkach

G&S Tire Grinder
- Dwa obracające się w przeciwnych kierunkach bębny szlifierskie

Trymer do opon i kół do osi 1:32
- Płyta ślizgowa.

SSR Tire truer
- Płyta ślizgowa

Slottolution Reifenschleifmaschine Tire Truer 3mm
- Pojedyncze koło na raz, bęben szlifierski obracający się w przeciwnych kierunkach

KOMPLETTACHSENSCHLEIFMASCHINE SLOTCAR CARRERA DIGITAL 132 /124
- Płyta ślizgowa.

SlotCar 3D
- Dwa obracające się w przeciwnych kierunkach bębny szlifierskie, tylko Carrera 1/24.
 
#5 ·
Greg, wspaniale, że zebrałeś te informacje porównawcze w gotowe odniesienie. Skończyłem kupując używany Tire Razor po przejrzeniu mnóstwa postów na tej stronie o różnych maszynach. Bardzo zadowolony z niego do moich celów.

Mam pytanie. Jakie jest źródło osób trzecich dla płyt posuwisto-zwrotnych, o których wspominasz w odniesieniu do TR? Chciałbym kilka dodatkowych do różnych gradacji. Może przypniesz swoją listę? Dzięki
 
#6 · (Edited)
Oto kolejna maszyna dla pierwszej kategorii: Mid-America 451P Diamond Tire Truer w/Power Supply (slotcarcorner.com)
Mam ten wątek dodany do zakładek do wykorzystania w przyszłości.
Dzięki, Rich! Dodam to natychmiast do listy. Jestem zdumiony, jak to nie pojawiło się w moich wyszukiwaniach. Czy zostało dodane bardzo niedawno? Przyznaję, że siedzę nad tą listą od kilku tygodni i nie pomyślałem, żeby od tego czasu szukać nowych produktów.

Greg, wspaniale, że zebrałeś te informacje porównawcze w gotowe odniesienie. Skończyłem kupując używany Tire Razor po przejrzeniu mnóstwa postów na tej stronie o różnych maszynach. Bardzo zadowolony z niego do moich celów.

Mam pytanie. Jakie jest źródło stron trzecich dla płyt posuwisto-zwrotnych, do których się odnosisz dla TR? Chciałbym kilka dodatkowych do różnych gradacji. Może przypniesz swoją listę? Dzięki
Produkuję płyty posuwisto-zwrotne dla czterech głównych maszyn z płytami przesuwnymi, które nie mają płyty posuwisto-zwrotnej OEM. Pliki 3D są również udostępniane bezpłatnie na Printables. Sama płyta przesuwna nie jest tego częścią, ale wykonałem płyty drukowane w 3D dla osób, które o to poprosiły. Jon Sanders wyprodukował niedawno kilka nowych maszyn Tire Razor. Nie wiem, czy ma dodatkowe płyty na sprzedaż, ale warto się z nim skontaktować. Dodam link do jego strony na Facebooku powyżej.
 
#10 ·
Jon Sanders wyprodukował niedawno nowe Tire Razors. Nie wiem, czy ma dodatkowe płyty na sprzedaż, ale warto się z nim skontaktować. Dodam link do jego strony na Facebooku powyżej.
Greg, dzięki za przypomnienie. Mogę potwierdzić, że Jon produkuje płyty ślizgowe, a także coś, co nazywa Wheel Buddy dla plastikowych kół z żebrami.
 
#7 ·
Dzięki Greg, bardzo przydatne informacje.

Miałem Ilpe przez wiele lat, ale w końcu się zużył (i trudno było znaleźć paski)... teraz mam używanego Hudy'ego, który był bardzo dobry, chociaż musiałem zamówić specjalny gwintowany wałek 1/8" do moich zabytkowych samochodów (wciąż mam kilka wykonanych przez lokalnego tokarza, jeśli ktoś potrzebuje).

Don
 
#12 ·
Czy ktoś zna źródło aluminium, które w pełni pasuje do osi samochodów Carrera w skali 1/32 i 1/24? Drukuje jeden w 3D, ale koła pasowe nie są zbyt dobre.
Uważam, że będą to dwa różne koła pasowe, ponieważ są to dwa różne rozmiary osi, prawda? Można użyć tych przeznaczonych do innych maszyn, takich jak te z CG Slot cars.

Czy próbowałeś wydrukować te z mojej szlifierki do opon G&S? Użyłem kwadratowych nakrętek, aby nadać większą wytrzymałość śrubie dociskowej. Wydaje się działać wystarczająco dobrze.
 
#15 ·
Maszyny do toczenia opon do samochodów slotowych - przeszłość/teraźniejszość/przyszłość

Ma to być w miarę wyczerpująca lista „komercyjnie” produkowanych maszyn do toczenia opon. Oznacza to, że maszyna została wyprodukowana w pewnej ilości, aby sprzedać ją innym osobom niż jej twórca. Nie obejmuje to wszystkich maszyn DIY, jakie kiedykolwiek powstały, chociaż niektóre z nich są uwzględnione na końcu, jeśli mają odpowiednie modele/instrukcje do naśladowania. Nie obejmuje również żadnej maszyny, która nie trzyma kół/opon w ustalonym i regulowanym dystansie od materiału ściernego. Urządzenia typu papier ścierny na torze nie kwalifikują się jako maszyny do toczenia, bez względu na to, jak pewne są twoje ręce. Jestem pewien, że coś pominąłem, a niektóre maszyny dopiero się pojawią, więc proszę o zamieszczanie informacji o tym, co pominąłem i o wszelkich nadchodzących maszynach, które mają zostać wymienione. Warto również zauważyć, że na rynku jest wiele maszyn RC, ale bez potwierdzenia, że działają one z typowymi rozmiarami osi i kół/opon do samochodów slotowych, postanowiłem ich nie wymieniać, nawet tych Mini-Z.

Lista podzielona jest na maszyny przeznaczone do kół metalowych, zwykle toczenia tylko jednego koła/opony na raz, oraz maszyny, które są przeznaczone do trzymania całej osi samochodu z dwoma kołami nadal przymocowanymi i toczenia ich w tym samym czasie. Każda lista jest następnie podzielona na to, czy maszyna jest nadal dostępna na rynku detalicznym w jakimś zakresie (nawet jeśli jest niedostępna, zakładając, że więcej jest produkowanych), oraz te, które nie są już produkowane przez nikogo. Kolejność, w jakiej pojawia się jakakolwiek maszyna na liście, NIE jest wskazaniem jakości ani oceny. Nie dokonano żadnej subiektywnej oceny żadnej maszyny. Są one w dowolnej kolejności, poza tymi, które wspomniano powyżej. Linki i obrazy są tym, co udało mi się znaleźć podczas pisania tej listy i mogą być nieaktualne lub niedostępne w przyszłości. Zaktualizowane lub lepsze linki są mile widziane. Podane ceny to ceny detaliczne w USD w momencie pisania i nie obejmują akcesoriów, podatków ani kosztów wysyłki.

Maszyny do kół wymiennych/metalowych

Aktualnie dostępne

MID-AMERICA 451P DIAMOND TIRE TRUER W/POWER SUPPLY - 250$
- Pojedyncze koło na raz, bęben ścierny obracający się w przeciwnych kierunkach

Hudy - 300$
- Pojedyncze koło na raz, bęben ścierny obracający się w przeciwnych kierunkach

TWP Products - 200$
- Pojedyncze koło na raz, bęben ścierny obracający się w przeciwnych kierunkach

PN Racing - 240$
- Pojedyncze koło (może dwa) na raz, bęben ścierny obracający się w przeciwnych kierunkach

Backtrack - 500$
- dwa koła na raz, bęben ścierny obracający się w przeciwnych kierunkach

Hot Grinder Pro
- dwa koła lub cała oś, obracający się w przeciwnych kierunkach bęben

Eben Brand's Slot Car Tyre Truer - 480$
- Pojedyncze koło, drukowane w 3D, szczegółowe sterowanie elektroniczne


Tylko na rynku wtórnym (nie jest już produkowany)

WrightWay tire truer - $??
- Pojedyncze koło, obracający się w przeciwnych kierunkach bęben

NSR 4401 - 300$
- pojedyncze koło, wirująca tarcza ścierna, aplikator do obróbki opon

ScaleAuto - $??
- Pojedyncze koło na raz, bęben ścierny obracający się w przeciwnych kierunkach

Frankenslot RSM
- Pojedyncze koło na raz, bęben ścierny obracający się w przeciwnych kierunkach

S&K Tire Truer
- Pojedyncze koło na raz, styl tokarki

BSV Tire Truer
- Pojedyncze koło na raz, styl tokarki

ILPE TTM-2 Reifenschleifmaschine
- pojedyncze koło, wirująca tarcza ścierna

Werner Lange tire truer
- Pojedyncze koło na raz, bęben ścierny obracający się w przeciwnych kierunkach
https://slot32.de/reifenschleifmaschine_werner_2_38mm,pid,13955,rid, 3179,produktdetail.html

Slotcars Technology (slotcars.it)
- brak funkcjonalnego linku do uzyskania dalszych informacji lub zdjęć


Maszyny do całej osi

Aktualnie dostępne

Overdrive RSM
- Płyta ślizgowa. Dostępny reciprocator innej firmy.

Main Street Racing MSR - 250$
- Płyta ślizgowa. Dostępny reciprocator innej firmy.

CG Slotcars - 190$
- Płyta ślizgowa. Dostępny reciprocator OEM.

G&S Tire Grinder - 150$
- Podwójne, obracające się w przeciwnych kierunkach bębny ścierne

Rob Bush Swift Sixteen - 160$
- Płyta ślizgowa.


Tylko na rynku wtórnym

Tire Razor - 145$
- Płyta ślizgowa. Dostępny reciprocator innej firmy.

Tyre True (Area3 lub Professor Motor) - 240$
- Płyta ślizgowa. Dostępny reciprocator innej firmy.


Zrób to sam

JMay Simple 3dp Tyre Grinder
- Stała płyta ścierna, zasilana silnikiem i przekładniami samochodu slotowego

3DP maszyna Johnnie Hobby'ego
- Płyta ślizgowa.

Tyre Truer MKIII dla samochodów slotowych 1/32
- Pojedyncze koło na raz, bęben ścierny obracający się w przeciwnych kierunkach

G&S Tire Grinder
- Podwójne, obracające się w przeciwnych kierunkach bębny ścierne

Trymer do opon i kół do osi 1:32
- Płyta ślizgowa.

SSR Tire truer
- Płyta ślizgowa

Slottolution Reifenschleifmaschine Tire Truer 3mm
- Pojedyncze koło na raz, bęben ścierny obracający się w przeciwnych kierunkach

KOMPLETTACHSENSCHLEIFMASCHINE SLOTCAR CARRERA DIGITAL 132 /124
- Płyta ślizgowa.

SlotCar 3D
- Podwójne, obracające się w przeciwnych kierunkach bębny ścierne, tylko Carrera 1/24.
woow great info!!!
 
#17 ·
Zdumiewające jest dla mnie to, że ktoś tam jeszcze nie obrobił tych opon i plastikowych kół z akceptowalną tolerancją.
Za 45 tys. dolarów mogliby przejąć ten rynek!
Mają aluminiowe koła CNC i łożyska... a jednak nikt nie potrafi kontrolować współśrodkowości małej, formowanej opony. Niewiarygodne!
 
#18 ·
Nie sądzę, żeby to było z braku starań.
Gumowe opony są formowane wtryskowo. Podobnie jak w przypadku tworzyw sztucznych, mogą pojawiać się pęcherzyki, różne temperatury materiału będą stygnąć i kurczyć się (lub rozszerzać) w różnym tempie itp. Bez względu na to, jak bardzo się starasz, nawet "idealna" forma nie może zagwarantować idealnej opony. Niektórzy producenci samochodów slotowych sprzedają klejone i wyrównane zestawy opon na kołach.
Ale nie jest warte pieniędzy, aby produkować zgodnie ze standardami hobbystów/profesjonalnych kierowców. Wszystko, czego potrzebują, to być wystarczająco dobre dla rynku zabawek i okazjonalnych kierowców.
 
#20 · (Edited)
Omówiliśmy to w wątku o wypaczonej ramie, który prawdopodobnie rozpoczął się od rozmowy o prostownicy do podwozi NSR. Dlaczego nie mogą po prostu od razu zrobić płaskiego podwozia? Odpowiedź to zawsze pieniądze. Ile ludzie są gotowi zapłacić, aby nadal osiągać zysk z produktu, którego produkcja kosztuje teraz więcej. Spowolnić maszynę, aby zrobić lepsze opony? Droższe opony. Większość ludzi skarżyłaby się tak samo, a nawet bardziej, na konieczność płacenia więcej za opony, które z większym prawdopodobieństwem nie będą wymagały wyważania przed innymi przygotowaniami przed wyścigiem. Ale znowu, dlatego niektórzy producenci faktycznie produkują klejone i wyważane koła z oponami. Powiem to tutaj tak, jak powiedziałem to tam... jeśli znasz sposób na obniżenie kosztów produkcji przy jednoczesnym zwiększeniu spójności i jakości produktu końcowego, jestem pewien, że Z UWIELBIENIEM usłyszą o tym.
 
#21 ·
Omówiliśmy to w wątku o wypaczonej ramie, który prawdopodobnie rozpoczął się od rozmowy o spłaszczaczu ramy NSR. Dlaczego nie mogą po prostu od razu zrobić płaskiej ramy? Odpowiedź to zawsze pieniądze. Ile ludzie są gotowi zapłacić, aby nadal osiągać zysk na produkcie, którego produkcja kosztuje teraz więcej. Spowolnić maszynę, aby robić lepsze opony? Droższe opony. Większość ludzi narzekałaby tak samo, a nawet bardziej, na konieczność płacenia więcej za opony, które z większym prawdopodobieństwem nie będą wymagały wyrównywania przed innymi przygotowaniami do wyścigu. Ale znowu, dlatego niektórzy producenci faktycznie produkują klejone i wyrównane koła z oponami. Powiem to tutaj tak, jak powiedziałem tam... jeśli znasz sposób na utrzymanie kosztów produkcji na tym samym poziomie, jednocześnie zwiększając spójność i jakość produktu końcowego, jestem pewien, że Z UWIELBIENIEM usłyszeliby o tym.
To nie musi być warunek albo-albo. Rozumiem, mają narzędzie z 8 lub 12 gniazdami i po prostu wypompowują te opony jak Tic Tacs; brak kontroli procesów lub kontroli jakości, tylko maksymalny zysk. Mogliby zrobić serię zaraz po konserwacji narzędzia z dodatkowym nadzorem i pobierać więcej opłat. Klient napędzałby rynek.
Jeśli chodzi o podwozie NSR; to bardziej skomplikowane narzędzie, wymagające bardziej rygorystycznej kontroli procesów i spójności formy. Stoczyłem te bitwy w Apple, z dodatkową komplikacją koloru, tekstury i odsłonięć, jedno jest pewne, zawsze istnieje rozwiązanie.
 
#22 ·
Dokładnie. Maksymalny zysk. Tak, istnieją rozwiązania. Nigdy nie powiedziałem, że ich nie ma. Mówię, że rozwiązania kosztują więcej, niż producenci samochodów slotowych są skłonni wydać. Wspomniałem, że na rynku są produkty klejone i wierne. Czy kupujesz tylko te produkty do wszystkich swoich samochodów? Jeśli nie, to właśnie udowodniłeś, dlaczego nie warto, żeby to robili. Nawet jeśli byś to zrobił, niedługo zdałbyś sobie sprawę, że zaoszczędzisz pieniądze na dłuższą metę, robiąc to sam.
 
#23 ·
Przez rozwiązania miałem na myśli, że istnieją opłacalne rozwiązania dla istniejących narzędzi. Myślę, że rozwiązanie jest pomiędzy drogimi klejonymi i prawdziwymi, a czymś, co nie jest okrągłe o ponad 0,3 mm. Być może się mylę i rynek jest odwróconą krzywą dzwonową; większość ludzi kupuje albo naprawdę drogie okrągłe opony, albo cierpi z powodu owali.
Ludzie w środku kupują maszyny do wyważania.
Myślę, że dostałem odpowiedź... dzięki
 
#26 ·
Tak, zgadzam się!
Wymagałoby to wspólnego wysiłku. Musieliby dzielić się plikami narzędziowymi i nie jestem pewien, czy podjęliby się tego wysiłku.
Nie mając bezpośredniego doświadczenia w branży, nie rozumiem, dlaczego współpraca byłaby konieczna, ale tak... to niemożliwe, chyba że udałoby ci się dostać u nich pracę.
 
#27 ·
Prostownice do opon czasami wyglądają jak techniki kosmiczne lub science fiction.
Po co ?
Jedyne ważne wymagania to

  • absolutnie proste osie
  • płyta szlifierska lub bęben, który jest zamocowany idealnie równolegle do osi
  • łożyska / tuleje, które są całkowicie pozbawione luzów.

Jeśli któryś z tych wymagań nie jest spełniony, nawet prostownica za milion dolarów nie zapewnia użytecznych rezultatów.

I JEŚLI wszystkie te wymagania są spełnione,
zbudowanie własnej, znacznie tańszej prostownicy nie stanowi problemu.

Roland
 
#28 ·
Prostownice do opon czasami wyglądają jak techniki kosmiczne lub science fiction.
Po co?
Jedyne ważne wymagania to

  • absolutnie proste osie
  • płyta szlifierska lub bęben, który jest zamocowany idealnie równolegle do osi
  • łożyska / tuleje, które są całkowicie wolne od luzów.

Jeśli jeden z tych wymagań nie jest spełniony, nawet prostownica za milion dolarów nie daje przydatnych rezultatów.

I JEŚLI wszystkie te wymagania są spełnione,
zbudowanie własnej, znacznie tańszej prostownicy nie stanowi problemu.

Roland
Jak zrobić tę tanią prostownicę, jeśli nie masz maszyn, aby zrobić ją wystarczająco dokładnie?
 
#31 ·
Dodano nową maszynę, która właśnie weszła na rynek:

CincySlots Tire Truer dla samochodów slotowych w skali 1/32 i 1/24 - 150$
- Płyta ślizgowa, wbudowany posuwisto-zwrotny, specjalne wsporniki do osi Carrera 1/24