SlotForum banner

Talbot Ligier JS17. Kolejny nowy model z żywicy.

3.7K views 14 replies 10 participants last post by  Quatrozero  
#1 ·
Myślę, że nazwę to wersją 'kieszonkowego'.

Teraz dostępne po skontaktowaniu się z 'DNQ' na tym forum.

Image


Ligier JS17 – późnosezonowa karoseria z kompatybilnym z Policar podwoziem drukowanym w 3D.

Opcjonalne elementy wycięte ze styrenu dla profilu bocznego i płyt końcowych skrzydła, a także ramy mocowania tylnego skrzydła.

Dołączona samoprzylepna folia chromowana dla poszukiwaczy przygód wśród potencjalnych budowniczych.

Naklejki są dostępne u Kevina Oza, aby wyprodukować zwycięską wersję GP Austrii. Naklejki te pozwolą również budowniczemu na wykonanie dowolnych wersji samochodów, które jeździły od Imoli do Las Vegas, przy minimalnym dodatkowym wysiłku.

Image


Zawsze chciałem model slot car Ligier JS17 z 1981 roku, a ściślej mówiąc, wersję samochodu z końca sezonu. To samochód, który wygrał GP Austrii i Kanady w 1981 roku i uczynił z Jacques'a Laffitte'a pretendenta do tytułu do ostatniego wyścigu. Jest model wyprodukowany i zbudowany w tak niesamowitym standardzie przez Kostasa Djingovica z Golden Era Slot cars. Moja początkowa linia w żaden sposób nie ma być uszczypliwością ani krytyką jego produktów. Poważnie kusiło mnie, żeby jeden kupić, ale to nie była wersja, której chciałem. Są zbyt piękne jako RTR, żeby zacząć majstrować, żeby mieć wersję, której chciałem.

Image


Zabrałem się za cięcie i łączenie styrenu i wymyśliłem coś, co uznałem za całkiem przyzwoite i wysłałem to do Simona 'DNQ' Brereton, aby sprawdzić jego wykonalność pod kątem odlewania.

Simon jest niesamowity, ponieważ sprawdził ten 'master' i stwierdził, że byłem o pół milimetra tu i tam i niezbyt symetryczny w niektórych aspektach profilu. Rozważałem rozpoczęcie od nowa.

Image


Następnie nastąpiła pewna zmiana w produkcji tych karoserii samochodów F1, w wyniku której Simon, który był już w pełni w swoim żywiole z modelami zaprojektowanymi w CAD, wysłał mi obrazy modelu narysowanego w CAD. Jego proces polega teraz na drukowaniu w 3D mastera z jego renderów, a następnie odlewaniu z niego. Ostatnio prawdopodobnie widzieliście, jak produktywny się stał, ogłaszając swoje karoserie z żywicy Theodore TR1 z 1978 roku i ATS HS1 z 1978 roku oraz podwozia drukowane w 3D.

Image


Ten Ligier potrzebuje rozstawu osi 87 mm. Simon wyprodukował wtedy dedykowane podwozie dla tego modelu, tak jak ATS i Theodore. Nie mów mu tego, ale dwa z tych podwozi znalazły już swoją drogę pod dwoma innymi karoseriami, które budowałem/dostosowywałem. Ma punkt obrotu prowadnicy tuż przed przednią osią i jest dość długi jak na rozstaw osi slot car F1, ale prowadzi się płynnie i przewidywalnie.

Image


Zanim się zorientowałem, miałem kilka karoserii i zabrałem się za projektowanie naklejek do prototypu, co moim zdaniem było najtrudniejszą częścią procesu modelowania tego samochodu, chociaż Simon może się z tym nie zgodzić! LOL. Ta budowa przebiegała dobrze, dopóki nie spryskałem lakierem bezbarwnym, a potem papier z naklejkami zdecydował się pęcherzyć, wybrzuszać i plamić jak nigdy wcześniej, używając tego samego produktu na innych modelach. Wykonano pewne prace naprawcze i chociaż nie jest to najlepsze wykończenie modelu, jest on ukończony w standardzie, który jest akceptowalny do zamieszczania tutaj.

Image


I chociaż mogłem być inicjatorem czegoś, czego Simon mógł nie wziąć pod uwagę dla swojego asortymentu doskonałych karoserii z żywicy, w żaden sposób nie będę tego uważał za moją pracę. Podchwycił to i pobiegł z tym, za co jestem bardzo wdzięczny. Moim wkładem jest po prostu zaprezentowanie możliwości zbudowania jednej z czterech wersji samochodu z dostarczonymi elementami.

Dołączyłem notatki dotyczące budowy tego prototypu modelu, aby nie zaśmiecać tego jednego posta. Zabiorę ten model, grudki i guzy i wszystko, na imprezę Policar GP na brytyjskim festiwalu slotów, jeśli ktoś chce przyjść i go obejrzeć.

Image


I nie sugeruję, żebyś przyszedł tylko dlatego, że jeden z moich modeli tam jest. Będzie wiele innych modeli, w tym inne modele wyprodukowane przez 'DNQ' i 'Conti Rowland' i miejmy nadzieję, że nowy Williams FW08E, a także kilka niespodzianek. Każdy, kto interesuje się modelami samochodów z tej epoki F1, powinien udać się do strefy Policar i dobrze przyjrzeć się samochodom, które będą wystawiane. Zostaną one zbudowane przez tak wielu luminarzy forum, których posty i konstrukcje prawdopodobnie widzieliście przez lata.

Będą one w większości wystawiane w Conti's Concours Compound obok Gaydon -nie tak- Flats Policar Raceway, na którym tak wiele modeli standardowych i zbudowanych od podstaw pokona zdradzieckie elementy, takie jak Mitcham's Mount, Farrow's FlugPlatz, Underwood's Underpass, Crane's Curves, Pete's Peril, Rowland's Roller, Lawson's Loop i The Prestage Parabolica.

Mam nadzieję, że model Ci się spodoba i mam nadzieję, że się tam zobaczymy!
 

Attachments

#5 ·
Zacząłeś to wszystko, Andi, od swoich szczegółowych projektów RTR i projektów scratchbuild, i stopniowo w ciągu ostatnich kilku lat pojawiło się kilka wspaniałych klasycznych konstrukcji F1 od różnych osób na forum, a teraz dołączył do nich Joe ze swoją niesamowitą pracą. Standard jest teraz tak wysoki i przerasta mnie.
 
#6 ·
Wspomniałem Gaydon na końcu mojego posta, ponieważ dla mnie będzie to święto tego, co ta skrzynia biegów Policar F1 dała tak wielu z nas.
Natknąłem się na te jednostki i zacząłem ich używać w moich modelach, nie wiedząc tak naprawdę, co robię i jaka jest scena.
Potem odkryłem Conti Rowland i Philip P i DNQ i David Mitcham i David Lawson i Tissthemix i Transmission i Jeff Norton i Phil Allen i innych producentów, takich jak Munter i Mel Ault, którzy, mam nadzieję, wkrótce dołączą do Micky83.
Nie zapominajmy, że to wszystko stanowi podstawę tego, co wypuszczają również osoby takie jak Ostorero i Golden Era.
I tak wiele się od nich nauczyłem i od zero 5, loud bloke, Kerrsów i Nicka the Porsche i wielu innych.
Tak, są inne konfiguracje i układy napędowe i uczę się o nich.
Ale ten zestaw pozwala na zrobienie tak wiele w sposób, który nigdy nie wydawał mi się możliwy.
I nie tylko materiał F1.

Lepiej przestać, zanim to wszystko stanie się zbyt lizusowskie i 'to jest twoje życie'.
Chcę tylko powiedzieć,
Hook line and sinker.........

Andi. Jesteś Tatą. Nie wieszasz kapelusza.
Simon. Jesteś 'Padrinho'. Bez ograniczeń?

Szczerze mam nadzieję, że wszyscy będziemy tworzyć i budować oraz wspierać się nawzajem, aby
wyprodukować jeszcze więcej wspaniale wyglądających replik tych samochodów wyścigowych.
To nisza w większym hobby, ale to moja nisza. Uwielbiam to.
 
#10 ·
Myślę, że nazwę to wersją 'kieszonkowego'.

Teraz dostępne po skontaktowaniu się z 'DNQ' na tym forum.

View attachment 385982

Ligier JS17 – późnosezonowa karoseria z kompatybilnym z Policar podwoziem drukowanym w 3D.

Opcjonalne elementy wycięte ze styrenu dla profilu bocznego i płyt końcowych skrzydła, a także ramy mocowania tylnego skrzydła.

Dołączona samoprzylepna folia chromowana dla poszukiwaczy przygód wśród potencjalnych budowniczych.

Naklejki są dostępne u Kevina Oza, aby wyprodukować zwycięską wersję GP Austrii. Naklejki te pozwolą również budowniczemu na wykonanie dowolnych wersji samochodów, które jeździły od Imoli do Las Vegas, przy minimalnym dodatkowym nakładzie pracy.

View attachment 385984

Zawsze chciałem mieć model slot car Ligier JS17 z 1981 roku, a ściślej mówiąc, wersję samochodu z końca sezonu. To samochód, który wygrał Grand Prix Austrii i Kanady w 1981 roku i uczynił z Jacques'a Laffitte'a pretendenta do tytułu do ostatniego wyścigu. Jest model wyprodukowany i zbudowany w tak niesamowitym standardzie przez Kostasa Djingovica z Golden Era Slot cars. Moja początkowa linia w żaden sposób nie ma na celu uszczypliwości ani krytyki jego produktów. Byłem poważnie kuszony, żeby jeden kupić, ale to nie była wersja, której chciałem. Są zbyt piękne jako RTR, żeby zacząć majstrować, żeby mieć wersję, której chciałem.

View attachment 385985

Zabrałem się za cięcie i łączenie styrenu i wymyśliłem coś, co moim zdaniem było całkiem przyzwoite i wysłałem to do Simona 'DNQ' Breretona, aby sprawdzić jego wykonalność do odlewania.

Simon jest niesamowity, ponieważ sprawdził ten 'master' i stwierdził, że jestem o pół milimetra tu i tam i niezbyt symetryczny w niektórych aspektach profilu. Rozważałem rozpoczęcie od nowa.

View attachment 385986

Następnie nastąpiła pewna zmiana w produkcji tych karoserii samochodów F1, w wyniku której Simon, który był już w pełni w swoim żywiole z modelami zaprojektowanymi w CAD, przesłał mi obrazy modelu narysowanego w CAD. Jego proces polega teraz na drukowaniu w 3D mastera z jego renderów, a następnie odlewaniu z niego. Ostatnio prawdopodobnie widzieliście, jak płodny stał się z ogłoszeniem swoich karoserii z żywicy Theodore TR1 z 1978 roku i ATS HS1 z 1978 roku oraz podwozi drukowanych w 3D.

View attachment 385987

Ten Ligier potrzebuje rozstawu osi 87 mm. Simon wyprodukował wtedy dedykowane podwozie do tego modelu, tak jak ATS i Theodore. Nie mów mu tego, ale dwa z tych podwozi znalazły się już pod dwiema innymi karoseriami, które budowałem/dostosowywałem. Ma punkt obrotu prowadnicy tuż przed przednią osią i jest dość długi jak na rozstaw osi slot car F1, ale prowadzi się płynnie i przewidywalnie.

View attachment 385988

Zanim się zorientowałem, miałem kilka karoserii i zabrałem się za projektowanie naklejek do prototypu, co moim zdaniem było najtrudniejszą częścią procesu modelowania tego samochodu, chociaż Simon może się z tym nie zgodzić! LOL. Ta budowa przebiegała dobrze, dopóki nie spryskałem lakierem bezbarwnym, a potem papier z naklejkami zdecydował się pęcherzyć, wybrzuszać i plamić jak nigdy wcześniej, używając tego samego produktu na innych modelach. Wykonano pewne prace naprawcze i chociaż nie jest to najlepsze wykończenie modelu, jest on ukończony w standardzie, który jest akceptowalny do zamieszczania tutaj.

View attachment 385989

A chociaż mogłem być inicjatorem czegoś, czego Simon mógł nie wziąć pod uwagę dla swojego asortymentu doskonałych karoserii z żywicy, w żaden sposób nie będę tego rościł jako mojej pracy. Podchwycił to i pobiegł z tym, za co jestem bardzo wdzięczny. Moim wkładem jest po prostu zaprezentowanie możliwości zbudowania jednej z czterech wersji samochodu z dostarczonymi elementami.

Dodałem notatki budowlane do tego prototypu modelu, aby nie zapychać tego jednego posta. Zabiorę ten model, grudki i nierówności i wszystko, na imprezę Policar GP na brytyjskim festiwalu slotów, jeśli ktoś chce przyjść i go obejrzeć.

View attachment 385990

A nie sugeruję, żebyś przyszedł tylko dlatego, że jeden z moich modeli tam jest. Będzie tam wiele innych modeli, w tym inne modele wyprodukowane przez 'DNQ' i 'Conti Rowland' i miejmy nadzieję, że nowy Williams FW08E, a także kilka niespodzianek. Każdy, kto interesuje się modelami samochodów z tej epoki F1, powinien udać się do strefy Policar i dobrze przyjrzeć się samochodom, które będą wystawione. Zostaną one zbudowane przez tak wielu luminarzy forum, których posty i konstrukcje prawdopodobnie widzieliście przez lata.

Będą one w większości wystawiane w Conti's Concours Compound obok Gaydon -nie tak- Flats Policar Raceway, na którym tak wiele modeli Standard i scratch built będzie pokonywać zdradzieckie elementy, takie jak Mitcham's Mount, Farrow's FlugPlatz, Underwood's Underpass, Crane's Curves, Pete's Peril, Rowland's Roller, Lawson's Loop i The Prestage Parabolica.

Mam nadzieję, że model Ci się spodoba i mam nadzieję, że się tam zobaczymy!
Kolejna świetna konstrukcja Joe i nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć ją na własne oczy w weekend :cool:
 
#12 ·
Myślę, że nazwę to wersją „kieszonkową”.

Teraz dostępne po skontaktowaniu się z „DNQ” na tym forum.

View attachment 385982

Ligier JS17 – późnosezonowa karoseria z kompatybilnym z Policar podwoziem drukowanym w 3D.

Opcjonalne elementy wycięte ze styrenu dla profilu bocznego i końcówek skrzydeł, a także ramy mocowania tylnego skrzydła.

Dołączona samoprzylepna folia chromowana dla poszukiwaczy przygód wśród potencjalnych konstruktorów.

Naklejki są dostępne u Kevina Oza, aby wyprodukować zwycięską wersję Grand Prix Austrii. Naklejki te pozwolą również konstruktorowi na wykonanie dowolnych wersji samochodów, które jeździły od Imoli do Las Vegas, przy minimalnym dodatkowym nakładzie pracy.

View attachment 385984

Zawsze chciałem model samochodu slotowego Ligier JS17 z 1981 roku, a ściślej mówiąc, wersję samochodu z końca sezonu. To samochód, który wygrał Grand Prix Austrii i Kanady w 1981 roku i uczynił z Jacques'a Laffitte'a pretendenta do tytułu do ostatniego wyścigu. Jest model wyprodukowany i zbudowany w tak niesamowitym standardzie przez Kostasa Djingovica z Golden Era Slot cars. Moja początkowa linia w żaden sposób nie ma na celu krytyki jego produktów. Byłem poważnie kuszony, aby jeden kupić, ale to nie była wersja, której chciałem. Są zbyt piękne jako RTR, aby zacząć je przerabiać, aby mieć wersję, której chciałem.

View attachment 385985

Zabrałem się za cięcie i łączenie styrenu i wymyśliłem coś, co uważałem za całkiem przyzwoite i wysłałem to do Simona „DNQ” Breretona, aby sprawdzić jego wykonalność do odlewania.

Simon jest niesamowity, ponieważ sprawdził ten „master” i stwierdził, że jestem o pół milimetra tu i tam i niezbyt symetryczny w niektórych aspektach profilu. Rozważałem rozpoczęcie od nowa.

View attachment 385986

Następnie nastąpiła pewna zmiana w produkcji tych karoserii samochodów F1, w wyniku której Simon, który był już w pełni w swoim żywiole z modelami zaprojektowanymi w CAD, wysłał mi obrazy modelu narysowanego w CAD. Jego proces polega teraz na drukowaniu w 3D mastera z jego renderów, a następnie odlewaniu z niego. Ostatnio prawdopodobnie widzieliście, jak płodny się stał, ogłaszając swoje żywiczne karoserie 1978 Theodore TR1 i 1978 ATS HS1 oraz podwozie drukowane w 3D.

View attachment 385987

Ten Ligier potrzebuje rozstawu osi 87 mm. Simon wyprodukował następnie dedykowane podwozie dla tego modelu, tak jak w przypadku ATS i Theodore. Nie mów mu, ale dwa z tych podwozi znalazły się już pod dwiema innymi karoseriami, które budowałem/dostosowywałem. Ma punkt obrotu prowadnicy tuż przed przednią osią i jest dość długi jak na rozstaw osi samochodu slotowego F1, ale prowadzi się płynnie i przewidywalnie.

View attachment 385988

Zanim się zorientowałem, miałem kilka karoserii i zabrałem się za projektowanie kalkomanii do prototypu, co uważam za najtrudniejszą część procesu modelowania tego samochodu, chociaż Simon może się z tym nie zgodzić! LOL. Ta budowa przebiegała dobrze, dopóki nie spryskałem lakierem bezbarwnym, a następnie papier kalkomanii zdecydował się pęcherzyć, wybrzuszać i plamić jak nic, czego wcześniej nie doświadczyłem, używając tego samego produktu na innych modelach. Wykonano pewne prace naprawcze i chociaż nie jest to najlepsze wykończenie modelu, jest on ukończony w standardzie, który jest akceptowalny do zamieszczania tutaj.

View attachment 385989

I chociaż mogłem być inicjatorem czegoś, czego Simon mógł nie wziąć pod uwagę w swoim inwentarzu doskonałych żywicznych karoserii, w żaden sposób nie będę tego rościł jako mojej pracy. Podjął się tego i pobiegł z tym, za co jestem bardzo wdzięczny. Moim wkładem jest po prostu zaprezentowanie możliwości zbudowania jednej z czterech wersji samochodu z dostarczonymi elementami.

Dołączyłem notatki dotyczące budowy tego prototypu modelu, aby nie zaśmiecać tego jednego posta. Będę rozmawiał o tym modelu, grudach i nierównościach i wszystkim, na imprezie Policar GP w Wielkiej Brytanii, jeśli ktoś chce przyjść i się temu przyjrzeć.

View attachment 385990

A nie sugeruję, żebyś przyszedł tylko dlatego, że jest tam jeden z moich modeli. Będzie tam wiele innych modeli, w tym inne modele wyprodukowane przez „DNQ” i „Conti Rowland” i miejmy nadzieję, że nowy Williams FW08E, a także kilka niespodzianek. Każdy, kto interesuje się modelami samochodów z tej epoki F1, powinien udać się do strefy Policar i dobrze przyjrzeć się samochodom, które będą wystawione. Zostaną one zbudowane przez tak wielu luminarzy forum, których posty i konstrukcje prawdopodobnie widzieliście przez lata.

Będą one w większości wyświetlane w Conti's Concours Compound przylegającym do toru wyścigowego Gaydon -not so- Flats Policar Raceway, na którym tak wiele modeli Standard i scratch zbudowanych będzie pokonywać zdradliwe elementy, takie jak Mitcham’s Mount, Farrow’s FlugPlatz, Underwood’s Underpass, Crane’s Curves, Pete’s Peril, Rowland’s Roller, Lawson’s Loop i The Prestage Parabolica.

Mam nadzieję, że podoba Ci się model i mam nadzieję, że się tam zobaczymy!
 
#13 ·
Cześć Quatrozero, zamierzam to zbudować i przyglądam się podom Policar, aby ustalić moje zamówienie i zastanawiałem się, jakiego poda użyłeś do tej budowy?
Pozdrawiam,
John.
[/QUOTE]

John

Wygrzebałem to, żeby sobie przypomnieć.
Czy to ten od Simona z jednostką podwozia wydrukowaną w 3D o rozstawie osi 87 mm?

Wziąłem Policar F1 Assembled Wide Motor Mount, Axle 51mm.
Z16, Z17 lub Z18 zależy od Ciebie.
Użyłem również osłony silnika Ferrari 312 B2 do zamocowania wsporników tylnego skrzydła
jak opisano w notatkach dotyczących budowy.

Możesz wziąć jedną z nowszych płaskich 'szerokich' jednostek pod i po prostu dodać własne pudełko z tyłu, na którym można zamontować
wsporniki tylnego skrzydła.

Mam nadzieję, że to pomoże.

Joe
 
#15 ·
Dzięki Joe, tak, to pomaga, teraz mogę złożyć zamówienie, zanim dotrze, mogę zamontować podwozie do nadwozia!
Pozdrawiam,
John.
John

Dobry materiał. Bardzo chciałbym zobaczyć, jaką wersję robisz, kiedy skończysz.
Simon wciąż produkuje te wspaniałe karoserie, a teraz także podwozie, ale po "uruchomieniu"
nigdy nie widzimy wiele z tego, co robią z nimi scratcherzy.
Założę się, że gdzieś tam kryją się prawdziwe perełki.

Być może wkrótce zacznę przyglądać się wczesnosezonowemu samochodowi Long Beach, ale jak u nas wszystkich.
Zbyt wiele projektów, za mało czasu!

Joe