SlotForum banner

Przewodnik dla początkujących po trasie routowanej

88K views 114 replies 40 participants last post by  tomato_007  
#1 ·
Cześć freaks,

Przeglądając to i inne fora, znalazłem wielu ludzi chcących własnego toru, często pytających o koszty, osobiste umiejętności i jak to zrobić - w końcu często zostawiając to niezrobione.

Ten projekt ma na celu pokazanie, jak łatwo można zbudować tani, nieskomplikowany mały tor widokowy dla mnóstwa zabawy; od początku do końca. Opiera się na małym torze (wiesz, że je lubię) do własnego użytku, nazwijmy to "Cruise-o-rama" do rekreacyjnego wolnego ruchu slotcarcruising
Image
. Pokazywanie technik, których zwykle używam, wskazywanie wskazówek i porad powinno pomóc pokazać, jak i unikać błędów, które popełniłem dla innych. Specjalne części eksperymentu mają na celu utrzymanie niskich kosztów (mniej niż 50 euro
Image
) i utrzymanie niskiej wagi, aby ułatwić przechowywanie.

Ale najważniejsze jest: Każdy tutaj powinien czuć się swobodnie i jest proszony o dodawanie własnych pomysłów, technik, wskazówek i wszystkiego, co może pomóc nowicjuszowi w ukończeniu własnego toru. W ten sposób, miejmy nadzieję, prowadząc do naprawdę przydatnego przewodnika i powinien dać wspaniały przegląd "stanu techniki". Z drugiej strony każdy powinien czuć się swobodnie, aby zapytać, jeśli coś pozostaje niejasne!

Zatem witamy w eksperymencie, bawmy się. Pozdrawiam Jens
Ciąg dalszy nastąpi.
 
#2 ·
Świetny pomysł Jens! Tani, prosty i przenośny to klucz do wielu z nas, szczególnie dla tych, którzy nie mają luksusu dużej przestrzeni. Czekam z niecierpliwością na doświadczenie uczenia się
Image
Z przyjemnością zaoferuję również wszelkie pomysły/myśli/techniki. Jestem prawdziwym nowicjuszem, ale zaczynając od zera jako kompletny początkujący zaledwie rok temu, jest kilka "błędów", których się nauczyłem po drodze i kilka rzeczy, które musiałem sam wymyślić. Bardzo chętnie przekażę moją ograniczoną wiedzę.
 
#3 · (Edited by Moderator)

Krok 1: Rozmiar, przestrzeń, schowek, wymagania osobiste:

Jestem zafascynowany tymi kolejowymi facetami, którzy przemierzają swoje pociągi przez wspaniałą dioramę z bardzo małą prędkością. Chciałem przekształcić ten pomysł w mały, jednotorowy tor, który nie miałby bić żadnych rekordów prędkości, ale uzyskać ten rekreacyjny przepływ, który próbuje się uzyskać podczas rejsu po scenerii. Przestrzeń jest mała, ponieważ musi być schowana w małej przestrzeni nad moim warsztatem. Dlatego rozmiar ma wynosić 250 x 65 cm, wystarczająco duży, aby z jednej strony dobrze się bawić, ale z drugiej strony zachować prostotę i niedrogość.

Image


Krok 2: Lekka rama:
Prosta rama z jodły załatwi sprawę. Użyłem 2,5 cm x 5 cm, kilku kątów 90° i śrub. Tor będzie później podparty przez ramę, a rama przez tor, co da lekką i mocną konstrukcję. Oczywiście większe rozmiary będą wymagały większego drewna.

Image


Image

Wywiercenie otworów na śruby (około 2,5 do 3 mm) zmniejszy ryzyko pęknięcia jodły.

Krok 3: MDF:
Użyłem 12 mm, 9 mm też by wystarczyło, ale w tej chwili nie były dostępne w lokalnym sklepie z drewnem.
Naszkicuj drogę i przyszły slot z grubsza, aby zorientować się, jak to wygląda. Następnie użyj paska lexanu (patrz oldslotracer.com -> "Routingkit" na przykład), aby uzyskać płynnie płynące linie.

Image


Zaznacz przyszły slot markerem, ponieważ będzie to twoje odniesienie do wszystkich przyszłych kroków.

Image

Zauważ, że minimalna odległość między moimi slotami wynosi 4 cm, aby uniknąć utraty przyczepności opon na slocie.

Koszty: Jodła 4 Euro, śruby i kąty wzięte z mojej piwnicznej kolekcji, MDF (125x65cm dwa razy) 14 Euro. Całkowita suma do tej pory: 18 Euro
Okej, to na razie wszystko. Wszelkie przemyślenia mile widziane.

Pozdrawiam Jens
 
#6 ·
Mogę dodać kilka przemyśleń, jeśli nie masz nic przeciwko... Kiedy już wymyśliłem projekt i zbudowałem stół, pokryłem stół brązowym papierem pakowym, aby zacząć szkicować tor i ustalić szerokości zakrętów oraz miejsca, w których płyta MDF powinna pozostać dla obszarów scenerii. Następnie wyciąłem papierowy tor i położyłem sekcje na płycie MDF, aby było mniej odpadów. Następnie obrysowałem zewnętrzne krawędzie papierowego toru i poprowadziłem nóż do tapet wzdłuż linii szczeliny, aby przenieść ją na płytę MDF. Jest to dla mnie łatwiejsze, ponieważ frezowanie wykonuję z wolnej ręki.
 
#7 · (Edited by Moderator)
Cześć świry,

Krok 4: Przygotowanie do frezowania:

Zmierz promień swojego frezarki, w moim przypadku 6,8 cm.
Image


Przygotuj mały kawałek drewna o dokładnie tym rozmiarze. Przybij pasek lexanu w odległości tych 6,8 cm od zaznaczonego otworu, używając małego kawałka drewna jako prowadnicy. Pracuj od otworu do otworu lexanu.
Image


Image

To będzie prowadnica dla twojej frezarki.

Krok 5: Frezowanie rowka:

Zauważ, że twoja frezarka ma preferowany kierunek ruchu. Każdy inny kierunek również działa, ale wyniki są znacznie gorsze. Zobacz stronę główną Chrisa Frosta, aby uzyskać więcej informacji na ten temat: http://www.slotcar.org.uk

Image

Kiedy już odkryłem "czekoladową stronę" mojej frezarki, zaznaczyłem ją na maszynie.
Może pomyśl o ochronie oczu/uszu/pyłu i ewentualnie zamocuj odkurzacz do frezarki.

Więcej wkrótce.
Pozdrawiam Jens
 
#9 ·
Dobrze, chodźmy dalej:

Podczas frezowania należy obsługiwać frezarkę z najwyższą możliwą prędkością, ale przesuwać ją tylko powoli.

Image

Po dotarciu do końca lexanu należy uważać, aby nie frezować do samego końca, aby zachować precyzję. Zaznacz pozycję, w której zatrzymałeś/aś pierwszy odcinek frezowania/rozpocząłeś/aś następny odcinek, ponieważ musisz ją później odnaleźć. Należy o tym pamiętać później podczas szlifowania szczeliny. Często szczelina w tym obszarze staje się nieco nierówna i musi być dobrze wyszlifowana. Można to zobaczyć na poniższym zdjęciu.
Image


Przybijanie lexanu do następnego odcinka działa najlepiej, jeśli
1. Włożysz frezarkę do szczeliny; Pozycja, w której się zatrzymałeś/aś/musisz teraz zacząć.
2. Przybij pasek lexanu za pomocą 3 lub więcej starych otworów po gwoździach, jeden gwóźdź bezpośrednio obok frezarki, a następnie
3. kontynuuj jak opisano wcześniej
Image


Voila, frezowanie zakończone.
Image


Krok 6: Szlifowanie szczeliny.

Szlifowanie szczeliny musi być wykonane z dużą starannością. Zwróć szczególną uwagę na obszary, które wcześniej zaznaczyłeś/aś. Przesuń slotcara przez szczelinę, aby znaleźć szorstkie obszary.
Image


To wszystko na dzisiaj. Wszelkie przemyślenia lub pytania mile widziane. Szczęśliwego Nowego Roku!
Pozdrawiam Jens
 
#10 ·
Świetnie Jens,

Wszyscy tam byliśmy na pewnym etapie, naprawdę dobry pomysł, aby pomóc innym, jeśli możemy.

Mój pierwszy tor powstał z pomocą mojego 12-letniego syna, wspólny projekt w lutym 2006!

Image


Szkoda, że nie miałem wtedy twojej rady
Image


Problem polega na tym, że za każdym razem, gdy widzę taki wątek, chcę zbudować kolejny
Image
NIE!

Szczęśliwego Nowego Roku również dla ciebie.
 
#12 · (Edited by Moderator)
Witajcie i szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich.

Mam nadzieję, że ból głowy minął i jesteście gotowi na dalszą budowę toru.
Bardzo dziękuję za komentarze i uwagi.


Krok 7: Kilka przemyśleń na temat linii i cięcia:


Istnieje kilka rodzajów linii, o które należy zadbać przed pocięciem toru:

Image


-Szczelina jako linia, która prowadzi nasz samochód,
-Droga, którą rysujesz i malujesz później (czarne linie),
-Linie (czerwone), które samochód "rysuje" po wewnętrznej stronie zakrętu w kształcie agrafki przy bardzo małej prędkości oraz linia po zewnętrznej stronie zakrętu podczas driftu i poślizgu na zakrętach z dużą prędkością (W zależności od kierunku jazdy, są dwie po zewnętrznej i wewnętrznej stronie zakrętu).
-Wreszcie, jest czwarty rodzaj (zielony), w którym przecinasz go piłą.

Zielony zależy od innych, a dodatkowa przestrzeń potrzebna dla obszarów oznaczonych na czerwono nie powinna być zapomniana podczas cięcia! W przeciwnym razie samochód porysuje tu później scenerię.

Image

Można zauważyć, że potrzeba dużo dodatkowej przestrzeni, szczególnie podczas budowy wąskich dróg.
Zielona linia/cięcie piłą otrzymuje dodatkową odległość około 2 cm od czerwonych obszarów. Ta dodatkowa przestrzeń jest potrzebna później do naprawy scenerii.

Aaaaaand cut! Nie martw się, wszystko będzie dobrze.

Image


Image

To zostało po piłowaniu...

Pozdrawiam Jens
 
#15 ·
Dobry wątek, miejmy nadzieję, że zachęci więcej osób do pójścia tą drogą!
Image


Kilka punktów, które chciałbym dodać:

Wspominasz o pełnej prędkości na routerze ..... Używaj wysokiej jakości bitów do routera i zwróć uwagę na maksymalną prędkość obrotową, często wytłoczoną na nich lub na opakowaniu, w moim przypadku musiałem pracować z około 2/3 maksymalnej prędkości mojego routera, o ile pamiętam.

Jeśli robisz tor wielotorowy, najpierw wyfrezuj środkowy tor i zrób mały szablon z kilkoma kołkami osadzonymi w podstawie w odległości, jaką chcesz od bitu, wtedy łatwiej jest równomiernie podążać za pierwszą linią, oczywiście w każdym punkcie, w którym chcesz odbiegać od stałej odległości, możesz użyć paska lexan lub czegokolwiek innego (użyłem małej średnicy plastikowych rurek toaletowych z otworami do mocowania).

Przykład:

Image


Nie zapomnij o pozostawieniu miejsca na przesuwające się samochody, weź najdłuższy samochód, jaki masz, z dobrym obrotem prowadnicy, umieść go w szczelinie na prostym kawałku i obróć go tak daleko, jak pozwala na to prowadnica.
Zmierz odległość pod kątem prostym od szczeliny do najdalszego punktu samochodu i pozostaw co najmniej tę odległość na zewnątrz wszelkich zakrętów, gdzie tylko możesz (czasami przestrzeń lub pożądany projekt / sceneria dyktuje, że nie zawsze jest to możliwe). Bardziej subtelne krzywe nie będą potrzebowały tak dużo miejsca do przesuwania.

@ Ian ... wiesz, że chcesz ... zabierz się do tego
Image
 
#18 · (Edited by Moderator)
Dzięki, chłopaki, za miłe słowa i uwagi.

Krok 8: Łączenie ramy z torem i pierwsze przemyślenia na temat kształtowania scenerii.

Przynajmniej teraz powinieneś mieć ogólne pojęcie o tym, jak może wyglądać Twoja sceneria i jaki motyw chciałbyś wybrać. Starsze drogi i ulice często podążają za scenerią, podczas gdy nowsze lub zaprojektowane nowoczesne tory wyścigowe przeważnie tego nie robią. Pamiętanie o tym sprawi, że Twoja sceneria będzie wyglądać idealnie realistycznie. Na przykład agrafka na starym torze targatrack zostałaby zbudowana jako agrafka tylko wtedy, gdy byłby ku temu powód. Mosty we wcześniejszych czasach budowano tak krótkie, jak to tylko możliwe, podczas gdy obecnie most może być bardzo duży tylko po to, aby droga była tak płaska, jak to tylko możliwe; ... tylko kilka przemyśleń.

Zdecydowałem się zrobić coś w rodzaju tematu nadmorskiego, może mały most i/lub małą latarnię morską. Chciałem, aby jedna strona toru była nieco podwyższona, ponieważ lubię, gdy samochody wjeżdżają lub zjeżdżają z małych wzniesień. Sceneria ma być prosta i prawie monochromatyczna, aby nadać surrealistyczny wygląd i skupić się na samochodach.

Przede wszystkim tor musi być połączony z ramą. Kilka prostych kawałków jodły załatwi sprawę. Rezultat jest bardzo stabilny i mocny, mimo że jest stosunkowo lekki.
Szanuj fakt, że MDF nie pozwala na niekończące się zginanie. Nagle pęka bez ostrzeżenia, a naprawa jest prawie niemożliwa. Jeśli potrzebujesz dużych ilości zginania dla agrafek/pochyłości lub stromych wzniesień, musisz wyciąć tor od tyłu. Zobacz instrukcje Lufs dla tego.. Zwróć uwagę na prześwit podwozia samochodów.
Image


Image


Śruby są zwykle mocowane bezpośrednio przez powierzchnię toru. Upewnij się, że śruby są zagłębione pod powierzchnią, aby nie tworzyły nierówności na torze.
Image

Później można je łatwo pokryć pastą wypełniającą i wygładzić.

Wszelkie przemyślenia i pomysły mile widziane! Pozdrawiam Jens
 
#19 · (Edited by Moderator)
Krok 9: Kształtowanie scenerii.

Tył toru jest obłożony płytą MDF o grubości 6 mm. Miałem resztki z innych torów i kupiłem 2 kawałki o wymiarach 50 cm x 100 cm, każdy po 50 centów.
Image


Do kształtowania późniejszego wyglądu scenerii używa się siatki stalowej (około 1,20 euro/m) lub aluminiowej lub czegokolwiek innego, co można dostać. Można użyć nawet pasków kartonu - tak jak na przykład zrobił Bill (jmswms).
Materiały są mocowane bezpośrednio do płyty MDF. Należy pozostawić wolne obszary do przesuwania i wewnętrzną stronę zakrętów.
Image

Przód toru w moim przypadku jest płaski, aby później ukształtować go jako wodę lub plażę. Część cienkiej płyty MDF, o której mowa powyżej, jest również używana do formowania dna.

Image

Niektórzy maniacy używają również styropianu jako podstawy do scenerii. Zależy to od tego, co wolisz lub co możesz tanio dostać. Prawie wszystko działa.

Koszty do tej pory: 1 euro za dodatkową cienką płytę MDF, 2 euro za zszywki, 2,50 euro za siatkę stalową. Suma całkowita: 18 euro + dzisiaj 5,50 euro = 23,50 euro

Pozdrawiam Jens
 
#22 · (Edited by Moderator)
Cześć wszystkim!

Krok 10: Pokrycie siatki stalowej: Tynkowanie

Przede wszystkim sprawdź kształt swojej scenerii, wszystkie wzniesienia toru i ogólny wygląd jeszcze raz. To Twoja ostatnia szansa na zmiany.

Kształtowanie scenerii i pokrywanie siatki (a także sposób, w jaki to robisz) zależy od Twoich preferencji.
Prostym sposobem jest pokrycie jej papier-mache, niektórzy używają pianki izolacyjnej i wycinają ją po ukształtowaniu (bardzo lekka). Ja wolę starą, dobrą i brudną metodę tynkowania: po prostu weź trochę papieru kuchennego, potnij go na mniejsze kawałki (wolę paski o wymiarach około 15 x 30 cm) i zanurzaj je jeden po drugim w cienkim (prawie wodnistym) roztworze gipsu. Po nałożeniu na siatkę w 2 do 3 warstwach zapewniają stabilne i stosunkowo lekkie pokrycie siatki. Pracuj z małymi ilościami gipsu i na małych obszarach. Jeśli chcesz zbudować tor zimowy, możesz tu zakończyć prace nad scenerią
Image
.

Image

Powoli zaczyna to wyglądać jak tor... zimowa kraina czarów na razie.

Image

Uwaga: podczas tynkowania resztę gipsu, z którym trudno było pracować, odłożyłem na bok i ścisnąłem dłońmi, aby uformować małe kamienie i skały. Użyłem ich jako pierwszego kroku do bardziej szczegółowej scenerii. (Przepraszam, do tej pory nie mam pojęcia, jak je pokolorować, ...ale wiesz: wszystko będzie dobrze
Image


Mam nadzieję, że się podoba! Jakie inne metody można wykorzystać do kształtowania scenerii? Wszelkie uwagi mile widziane.

Nawiasem mówiąc: Wielu maniaków woli malować/oklejać taśmą miedzianą tor przed rozpoczęciem pracy nad scenerią. Należy dodać 3,50 euro za gips i 0,50 euro za jedną rolkę papieru kuchennego: Suma na razie wynosi 27,50 euro

Pozdrawiam Jens